ابراهیم شیرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، سطح زیر کشت محصول زعفران در این استان را  ۲۰۰ هکتار عنوان کرد و اظهارداشت : طبق بررسی کارشناسان آموزش و ترویج سازمان، از هر هکتار مزارع استان ۴ کیلوگرم گل این محصول ارزشمند بدست آمده است.

به گفته وی، با توجه به شرایط اقلیمی در استان طی چند سال گذشته ، کشاورزان به سمت محصولات کم آب بر از جمله زعفران اقدام کرده‌اند، که کشت زعفران از برنامه‌های بلند مدت دولت در تغییر الگوی کشت و صرفه‌جویی در آب بخش کشاورزری است.

شیرانی، با اشاره به افزایش  درآمد بهره‌برداران از محصول تولیدی زعفران با تغییر الگوی کشت تصریح کرد: در زمان برداشت زمینه اشتغال موقت بیش از ۵۰ نفر در هر هکتار فراهم می‌شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از بسته‌بندی و صادرات بیش از ۸۰ درصد از محصول زعفران تولیدی این استان به خراسان رضوی خبر داد و گفت: زعفران تولیدی این استان بدلیل کیفیت مطلوب با برند استان یاد شده به خارج از کشور صادر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اصلی سازمان جهادکشاورزی توسعه و رونق کشت گیاهان دارویی و کم آب بر است، تاکید کرد: اعطای تسهیلات کم‌بهره به روستاییان برای تغییر الگوی کشت محصول کم آب بر و پربازده در دستورکار قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، بخش عمده تولید و کشت زعفران استان در شهرستان‌های فارسان، کیار و بن در این استان است.
بیش از ۶۶ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی، باغبانی و زراعت اشتغال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.