مهدی جمالی‌نژاد در نشست هماهنگی طرح‌های عمرانی شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ‌شهرداران باید به الگوهای موفق شهرهای بزرگ توجه کنند و از نقاط قوت آن‌ها بهره‌مند شوند و همچنین باید طرح‌های دانش‌بنیان و دانش‌محور را تقویت و زمینه تسریع در روند توسعه را فراهم کنند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکید کرد: جهش در شهرها و روستاهای کشور با اعتبارات محدود دولتی محقق نمی‌شود و بهره‌مندی از توان بالای بخش خصوصی نقش اساسی در تسریع روند توسعه بخش‌های مختلف شهری و روستایی کشور دارد.

وی گفت: برخی مسئولان به خصوص شهرداران و دهیاران نباید با سهل‌انگاری‌های احتمالی زمینه مهاجرت شهروندان را فراهم کنند.

به گفته وی، از مجموع ۳۸ هزار و ۳۰۰ شهرداری و دهیاری حدود ۳۷ هزار دهیاری و یک‌هزار و ۳۰۰ شهرداری فعالیت دارند و به مردم خدمات‌رسانی می‌کند.
وی افزود: سعی می‌شود در اختصاص ماشین‌آلات به شهرداری‌ها و دهیاری‌های اولویت‌دار توجه بیشتری صورت گیرد و برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام شهرداری‌های مناطق کمترتوسعه یافته مانند ساختمان شهرداری‌ها و آتش‌نشانی‌ها و ساخت خیابان‌ها کمک شود.
این مسوول وزارت کشور یادآور شد: برای اجرای طرح‌های مشارکتی با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها حداقل ۵ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۴ درصد پرداخت خواهد شد.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه در کشور ۳۱ شهرستان به عنوان شهرستان‌های کمترتوسعه یافته انتخاب شده‌اند، اظهار داشت: شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا به عنوان پایلوت در چهارمحال و بختیاری  انتخاب می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: ظرفیت‌های بکر و طبیعی چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری برندسازی و به ایران و دنیا معرفی شود.
وی یادآور شد: استاندار چهارمحال و بختیاری در پیگیری امور مرتبط با توسعه استان تعصب و جدیت دارد.
جمالی‌نژاد گفت: ‌به این شهرستان‌ها از محل ردیف‌های ملی اعتبارات ویژه‌ای اختصاص می‌یابد که با توجه به تبدیل لردگان به ۲ شهرستان لردگان و خانمیرزا چهارمحال و بختیاری توانسته ۲ شهرستان سهمیه داشته باشد.
جمالی‌نژاد تصریح کرد: برای افزایش سرانه فضای سبز در شهرها و روستاها می‌توان زمین‌های ورزشی روباز با کمترین هزینه راه‌اندازی کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های ایران برای بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

شهرستانهای لردگان و خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارند و شهرستان خانمیرزا به عنوان دهمین شهرستان این استان شهریورماه امسال دارای فرمانداری شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1288242
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.