مرتضی زمان‌پور روز دوشنبه در حاشیه "مانور لحظه صفر امداد و نجات در عملیات تروریستی و خرابکارانه" در مجموعه ورزشی کارگران شهر فارسان تاکید کرد: در این مانور ۴۰ دستگاه اجرایی استانی و شهرستانی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران، درست در زمان تعیین شده حضور پیدا کردند.

وی افزود: در "مانور لحظه صفر امداد و نجات در عملیات تروریستی و خرابکارانه" میانگین حضور دستگاه‌های اجرایی شهرستان فارسان بین ۷ تا ۱۰ دقیقه و دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ثبت شد.

زمان‌پور تصریح کرد: در این مانور چگونگی و زمان حضور اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری مورد سنجش قرار گرفت.

وی یادآور شد: پس از ارزیابی نهایی نتایج حاصل به اطلاع اعضای حاضر در"مانور لحظه صفر امداد و نجات در عملیات تروریستی و خرابکارانه" خواهد رسید.

زمان‌پور اظهار داشت: در این مانور ۷۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین امدادی با حضور ۱۵۰ نفر نیروی آموزش دیده امدادی مشارکت داشتند.

به گزارش ایرنا، شعار هفته پدافند غیرعامل در سال‌جاری "پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید" تعیین شده است.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در ۳ گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر ۳ حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش‌های حیاتی کشور مانند دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان در بخش‌های آب و برق، ایمن‌سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ها تعریف شده که در طول سال‌های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

فارسان در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.