مسعود ملکی شامگاه یکشنبه در کمیته کارگری شهرستان بروجن با محوریت موانع و مشکلات کارگاه‌های صنعتی، شرکت‌های تولیدی و شهرداری‌های این شهرستان تاکید کرد: با وجود مشکلات فراوان در نوسانات بازار ارز، افزایش نرخ کرایه بار، ارزش افزوده، ‌مالیات و کمبود نقدینگی ، اما همچنان چرخ صنعت و تولید در ۵ شهرک و ناحیه صنعتی این شهرستان می‌چرخد.

وی افزود: مشکلات بخش تولید در شهرستان بروجن شناسایی و در کمیته تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید، جذب سرمایه‌گذاری و اقتصاد مقاومتی راهکارهای علمی و کارشناسی برای رفع آن ارائه شده است.

ملکی تصریح کرد: هر مشکلی که در بخش تولید شهرستان بروجن قابلیت رفع در سطح استان و شهرستان را ندارد پس از بررسی،‌ تجزیه و تحلیل علمی و کارشناسی به مراجع ذی‌ربط و ذی‌صلاح در سطح ملی ارائه شود.

وی یادآور شد:‌ فعالان حرفه‌ها، شرکت‌های تولیدی و شهرداران در این نشست دیدگاه‌ها، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را برای ارتقای کمی و کیفی بخش تولید و کاهش و رفع مشکلات این حوزه ارائه کردند.

فرماندار شهرستان بروجن اظهار داشت: تامین مواد اولیه کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی و همچنین خروج بار و فرآورده‌های تولیدی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نقش مستقیم دارد.

وی گفت: فعالان تولید و صنعت شهرستان بروجن به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که از انباشت تولیدات و فرآورده‌های تولیدی جلوگیری شود.

ملکی تاکید کرد: روان‌سازی تهیه مواد اولیه، حمل بار و تلاش برای صادرات تولیدات شهرستان بروجن بایستی مورد توجه تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح ملی،‌استانی و شهرستانی باشد.

به گزارش ایرنا،‌ کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مهمترین مشکل تولید کنندگان به خصوص در شهرستان بروجن به شمار می‌رود.

بروجن به عنوان مرکز صنعت چهارمحال و بختیاری در ۶۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است.

چهارمحال و بختیاری بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد که بخشی از آن در شهرستان بروجن قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.