به گزارش ایرنا، با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان چهارمحال و بختیاری و توجه ویژه ‌دولت تدبیر و امید به مناطق کمتر برخوردار نرخ بیکاری این استان از ۲۰.۲ درصد سال ۱۳۹۵ به ۱۷.۴ درصد در سال گذشته و ۱۳.۹ در تابستان سال‌جاری کاهش یافت.

اقبال عباسی شامگاه یکشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ‌سال گذشته بیشترین سهم تسهیلات ارزان‌قیمت اشتغازایی روستایی عشایری برابر ۶ هزار میلیارد ریال به این استان اختصاص داشت.

وی افزود: افزایش اعتبارات منابع مختلف چهارمحال و بختیاری از ردیف‌های ملی و استانی هم در افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان نقش داشته است.

عباسی تصریح کرد: در این مدت سعی شد تا از ظرفیت‌های ملی و استانی و تریبون‌های مختلف برای افزایش اعتبارات و ارتقای کمی و کیفی وضعیت طرح‌های چهارمحال و بختیاری بهره‌گیری شود.

وی یادآور شد: با وجود تمامی چالش‌های موجود بر سر راه پیشرفت و توسعه کشور و چهارمحال و بختیاری، اما با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان ارشد استان وضعیت اشتغال بهبود، بیکاری کاهش و امور اقتصادی رونق یافت.

رئیس کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مسائل اقتصادی، اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری لازم و ملزوم همدیگر است.

وی گفت: در همین راستا توجه به این ۳ عامل مهم باید به طور جدی در دستورکار مسئولان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری قرار گیرد تا بتوان موانع موجود در مسیر توسعه را حذف کرد.

عباسی تاکید کرد: مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، آمار مرتبط با وضعیت اشتغال، بیکاری و امور اقتصادی و فرهنگی استان را از طریق برگزاری نشست خبری با رسانه‌های گروهی برای مردم تشریح و اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، براساس دستورالعمل جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه، تعداد کارگروه‌های تخصصی این شورا از ۱۳ به ۴ مورد کاهش یافت.

۴ کارگروه جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه شامل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری، کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست، کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده و کارگروه آموزش، پژوهش، فنآوری و نوآوری است.

این اقدام در راستای انسجام‌بخشی به تصمیمات و کوتاه شدن فرآیندها با هدف تسریع در روند اجرای طرح‌ها صورت گرفت.

براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ چهارمحال و بختیاری جمعیتی افزون‌بر ۹۴۷هزار نفر دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.