رضا معممی‌مقدم روز پنجشنبه در همایش یاوران وقف استان چهارمحال و بختیاری افزود: موقوفات ثبت شده در کشور شامل یک میلیون و ۳۰۰ هزار رقبه، ۷۲ هزار مسجد، ۸ هزار بقعه متبرکه، یک هزار و ۴۰۰ موقوفه درمانی، ۱۳۳ بیمارستان، ۱۲ هزار مدرسه و ۱۹ درمانگاه است.

وی با بیان اینکه وقف یک امر فرادینی و فراملی است، تصریح کرد: وقف یک امر پویا و نامحدود است که آثار و برکات بسیاری با خود به همراه دارد و همه جوانب زندگی بشر را در بر می‌گیرد.

معممی‌مقدم با اشاره به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی امروز کشور، تصریح کرد: ترویج امر وقف امر پسندیده‌ای است اما ترویج وقف‌های اولویت‌دار بسیار پسندیده‌تر است و از ضروریات امروز کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه، مسائل اجتماعی را از اولویت‌دارترین و واجب‌ترین مسائل کشور دانست و گفت: باید همگان برای رفع این مسائل و مشکلات بسیج شوند و هدایت نیت‌های واقفان به این سمت از مهمترین رویکردهای سازمان اوقاف به شمار می‌رود.

معممی‌مقدم، از نهاد وقف با عنوان یک دولت کوچک یاد کرد و افزود: با سوق دادن موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه و به ویژه امور اجتماعی می‌توان در یاری دادن به دولت نقش موثری ایفا کرد.

وی، رسالت امروز یاوران وقف را دیپلماسی وقف دانست و اظهار داشت: ضروری است تا کارگروه‌های تخصصی یاوران وقف در هریک از استان‌های کشور تشکیل و دبیران هر کارگروه عملکرد خود را بر اساس اولویت‌های اجتماعی تعریف و هدایت کنند.

معممی‌مقدم از تعریف ۴۰ فعالیت اجتماعی در سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و گفت: این فعالیت‌های اجتماعی متناسب با ظرفیت‌های نسبی بقاع متبرکه هریک از مناطق کشور پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از واقفان نیکوکار تقاضا می‌شود تا نسبت به نیازهای روز جامعه نظیر ایجاد ورزشگاه، بیمارستان، مدرسه و توسعه دانش‌های نوین توجه داشته و موقوفات خود را متناسب با این نیازها وقف کنند.

به گزارش ایرنا، در این همایش از ۵۰ یاور وقف استان چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های مختلف تجلیل و قدردانی شد.

دهه وقف از ۴ تا ۱۴ آبان نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.