مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در این آیین با قدردانی از یاوران وقف این استان اظهار داشت: امروز شعار "همه واقف هستند" نمود عینی در جامعه پیدا کرده است و برای مشارکت بیشتر مردم و هدایت نیت‌های آنها به سمت نیازهای روز به تبلیغات گسترده‌تری نیاز است.

حجت‌الاسلام حسن امیری با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی درآمد موقوفات این استان در سالجاری، افزود: در تحقق این برنامه همه اقشار به ویژه رسانه‌ها نقش موثری داشتند.

وی با اشاره به اشتغال ۲ هزار نفر در جوار بقاع متبرکه استان، تصریح کرد: اشتغال از نیازهای اولویت‌دار امروز جامعه است که در سازمان اوقاف تمرکز ویژه‌ای بر آن شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین ۶۹۰ رقبه کشاورزی و ۴۵۰ رقبه تجاری در استان وجود دارد که نقش موثری در اشتغالزایی ایفا می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با تاکید بر مدیریت وقف در تامین نیازهای ضروری جامعه اظهار داشت: توسعه علم و دانش یکی از نیازهای اولویت‌دار امروز است.

علی کاظمی باباحیدری افزود: اگر ایرانی همیشه آباد و پیروز بخواهیم باید نسبت به تربیت نیروی انسانی متخصص اهتمام بیشتری وجود داشته باشد و وقف یکی از ظرفیت‌های قابل توجه در این عرصه به شمار می‌رود.

وی با قدردانی از واقفان و خیران استان خاطرنشان کرد: در برخی برهه‌های زمان نظیر زمان فعلی به سفارش بسیاری از بزرگان ساخت مدرسه نسبت به احداث مسجد در اولویت قرار می‌گیرد که انتظار می‌رود واقفان به این توصیه‌های بزرگان توجه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ موقوفه به همراه ۳ هزار و ۶۶۰ رقبه درآمدزا در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.

دهه وقف همزمان با دهه آخر صفر از ۴ تا ۱۴ آبان نامگذاری شده است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.