به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اورژانس چهارمحال و بختیاری، محمد حیدری با اعلام این خبر افزود: در سالجاری ۴۸ نفر بر اثر استشاق گاز دچار مسمومیت شدند.

وی گفت: ۳ مورد از این مسمومیت‌ها پس از اقدامات درمانی در محل درمان و ۴۲ مورد نیز به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

به گفته وی ، ۳ نفر از این تعداد فوت کردند که ۲ نفر از آن‌ها مرد ۳۶ و ۴۰ ساله‌ای بودند که به اطلاع مرکز پیام سازمان اورژانس رسانده شد.

حیدری اظهار داشت: اگر تمام افراد خانواده به علائمی شبیه به آنفلوآنزا یا سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش دید و حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی مواجه شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند.

سرپرست اورژانس چهارمحال وبختیاری از مردم خواست، از نصب آبگرمکن و بخاری گازی در اتاقی که در آن هوا جریان ندارد، خودداری و قبل از نصب آبگرمکن و بخاری حتما مسیر دودکش را بررسی کرده و از ایجاد پیچ و خم‌های زیاد در نصب دودکش، پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه سرد بودن لوله بخاری علامت کارکرد ناصحیح بخاری است، خاطرنشان کرد: در صورتی که شعله آبگرمکن و بخاری، آبی رنگ نباشد، باید آن را جدی گرفت و فردی که دچار گازگرفتگی شده، ابتدا باید پنجره‌ها را باز کرده و مسموم را به فضای باز منتقل کرد و پس از شناسایی و قطع کردن منبع نشت گاز، با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

براساس پزشکی قانونی چهارمحال وبختیاری در ۸ ماهه سال گذشته ۲ مورد (مرد) براثر گازگرفتگی فوت کردند که این تعداد در سال ۹۶ در استان یک زن و ۳ مرد فوت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.