خدیجه ربیعی فرادنبه روز دوشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی شهرستان بروجن که با حضور صادق وجدی مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه غرب و مرکز ایران وابسته به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برگزار شد، تاکید کرد: دولت همچنین برای احقاق حقوق مالکان و کشاورزان واقع در مسیر اجرا این طرح تلاش و پیگیری می‌کند.

وی افزود: پس از سفر اخیر محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرکرد به عنوان نماینده دولت در ستاد اقتصاد مقاومتی این استان از مجموع ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار ملی نقدی برای تملک زمین‌های واقع در مسیر اجرای جاده‌های ایران ۱۵۰ میلیارد ریال به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

ربیعی فرادنبه تصریح کرد: از این مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای تملک زمین‌های واقع در مسیر جاده چهار خطه شهرکرد – بروجن – لردگان و ۵۰ میلیارد ریال به منظور تملک زمین‌های واقع در مسیر کمربندی شمال شهرکرد اختصاص داده شد.

وی یادآور شد: از مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته برای تملک زمین‌های واقع در مسیر جاده چهار خطه شهرکرد – بروجن – لردگان ۵۰ میلیارد ریال ویژه تملک زمین‌های قطعه شهرکرد – بروجن و ۵۰ میلیارد ریال خاص تملک زمین‌های قطعه بروجن – لردگان است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این مبلغ از سوی سازمان برنامه بودجه کشور به حساب شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور واریز شده است.

وی گفت: ‌در صورت تاخیر و سهل‌انگاری در روند جذب این بودجه، به طور یقین برگشت داده و در نقطه‌ای دیگر از کشور هزینه می‌شود.

ربیعی فرادنبه تاکید کرد: طول قطعه شهرکرد – بروجن در جاده چهار خطه شهرکرد – بروجن – لردگان ۶۰ کیلومتر است که تنها ساخت ۵ کیلومتر آن باقیمانده و بقیه اجرایی شده است.

وی افزود: اشکال طولانی شدن روند اجرایی این طرح عمل نکردن بعضی وعده‌ها و قول‌های برخی مسئولان ملی است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همین بدقولی‌ها و بدنبال آن تضییع حق و حقوق کشاورزان باعث شده تا مردم ناراحت شوند.

وی یادآور شد: البته در روند اجرایی قطعه شهرکرد – بروجن در جاده چهار خطه شهرکرد – بروجن – لردگان ، فرماندار شهرستان بروجن از حق کشاورزان به خوبی دفاع کرده است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای تسریع در روند اجرای قطعه شهرکرد – بروجن در جاده چهار خطه شهرکرد – بروجن – لردگان باید نماینده‌ای مشخص و هر روز بر روند اجرای طرح و احقاق حقوق مالکان نظارت شود.

وی افزود: هم‌اینک دولت و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای تکمیل و بهره‌برداری از جاده چهار خطه شهرکرد – بروجن – لردگان اهتمام دارند.

ربیعی فرادنبه تصریح کرد: اما این در حالی است که نوبخت اختصاص اعتبار برای تملک زمین‌های اطراف این طرح را مشروط به تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از آن کرده است.

وی یادآور شد: البته دولت باید به طرح‌های اجرایی مختلف در چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن را بعنوان منطقه کمترتوسعه یافته نگاه ویژه‌تری داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ارائه یک برنامه زمان‌بندی برای ادامه اجرای قطعه شهرکرد – بروجن در جاده چهار خطه شهرکرد – بروجن – لردگان تا زمان تکمیل و بهره‌برداری کامل و همچنین پیگیری روزانه پیشرفت فیزیکی آن ضرورت دارد.

وی گفت: امید است کشاورزان فرادنبه و سفیددشت برای تسریع در روند اجرای این طرح مهم و حیاتی همکاری بیشتری داشته باشند.

ربیعی فرادنبه تاکید کرد: در سال‌جاری یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح گرفته شد.

وی افزود: در صورتی که نتوان این مبلغ را تا پایان سال مالی جذب کرد، به خزانه برگشت داده و از اختصاص ردیف‌های اعتباری به آن در سال آینده جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.