حجت‌الاسلام حسن امیری روز شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه وقف افزود: بیش از یک هزار و ۷۰۰ نیت وقف در استان به ثبت رسیده است که بیشترین تعداد نیات موقوفان مربوط به احداث مساجد و حسینه‌ها با یک هزار و ۳۰۰ مورد بوده است.

وی ادامه داد: همچنین ۹ مورد موقوفات با نیت احداث دارالقرآن و ۵ مورد با نیت احداث حوزه‌های علمیه و ۳۲۷ مورد شامل سایر نیات از جمله علمی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی است.

امیری همچنین از رشد ۱۰ درصدی نذورات بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: با اقدامات خوب فرهنگی در بقاع متبرکه استان شاهد افزایش زائران و نذورات آنها بوده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به رضد ۱۰۰ درصدی درآمد اجاره موقوفات در استان، تصریح کرد: در سال‌های گذشته میزان اجاره‌ای که مستاجران موقوفات پرداخت می‌کردند بسیار ناچیز بود که این موضوع در سالجاری اصلاح و میزان اجاره‌ها متناسب با واقعیت‌های موجود تعیین شد.

امیری از جذب یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث مجموعه سیاحتی در بقعه امامزاده حمزه علی بلداجی خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته هیچ سرمایه‌گذاری در این حوزه جذب نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: تهیه ۳۰ کمک جهیزیه برای زوج‌های جوان، اعطای بسته‌های حمایتی به نیازمندان، آزادسازی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد و توزیع ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان از دیگر فعالیت‌های این نهاد در سالجاری بوده است.

امیری با بیان اینکه ۶۷ درصد درآمد حاصل از موقوفات صرف هزینه نیت واقف می‌شود، افزود: تنها ۵ درصد این درآمد به سازمان اوقاف پرداخت می‌شود و سایر درآمد هزینه نگهداری از موقوفه و امورات جاری آن می‌شود.

وی با بیان اینکه موقوفات حوزه قرآن بسیار اندک است، گفت: توصیه می‌شود تا واقفان نیکواندیش با نیت‌های قرآنی و همچنین نیاز روز جامعه موقوفات خود را وقف کنند.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ موقوفه به همراه ۳ هزار و ۶۶۰ رقبه درآمدزا در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.
دهه وقف همزمان با دهه آخر صفر از ۴ تا ۱۴ آبان نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.