خدیجه ربیعی روز جمعه در جلسه بررسی مشکل آب شرب شهر سفیددشت شهرستان بروجن اظهار داشت: شهرستان بروجن پیشانی خشکسالی استان چهارمحال و بختیاری است که بخش‌های مختلف این شهرستان را به ویژه در حوزه شرب با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

وی ادامه داد: اگرچه کاهش نزولات منجر به مشکل کم‌آبی در این منطقه شد اما انتظار می‌رود مسئولان با حمایت خود و اجرای راهکارهای موثر مانع تشدید تاثیرات خشکسالی بر زندگی مردم شوند.

ربیعی، با اشاره به مشکل آب شرب شهر سفیددشت، تسریع در رفع این مشکل را خواستار شد و گفت: با سرعت بخشی در شناسایی مناطقی که احتمال وجود آب در آن می‌رود اقدام به حفر چاه جدید شود تا بدین ترتیب مشکل مردم در کوتاه مدت برطرف شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار تسریع در اجرای طرح بن به بروجن شد و افزود: ۸کیلومتر از طرح آبرسانی بن به بروجن که در این منطقه وجود دارد هنوز تکمیل نشده که انتظار می‌رود وزارت نیرو با تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار این طرح در رفع مشکل آب شرب مردم این منطقه اقدام کند.

ربیعی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد جمعیت شهرستان بروجن در شهرهای بروجن، سفیددشت و فرادنبه مستقر است، اظهار داشت: این شهرها به شدت با بحران کم آبی مواجه هستند و این مشکل بر سلامت مردم نیز تاثیرات منفی گذاشته است.

وی، اجرای فاضلاب را از دیگر اولویت‌های سفیددشت عنوان کرد و افزود: با در اختیار قرار دادن پساب فاضلاب به صنعت می‌توان بخشی از فشار مصرف را کم کرد.

فرماندار شهرستان بروجن نیز در این جلسه اظهار داشت: باور اینکه در استانی که روزی ۱۰ درصد آب شیرین کشور را تامین می‌کرد، بحران آب وجود دارد سخت است و برای رفع این مشکل باید هرچه سریع‌تر اقدام کرد.

مسعود ملکی، تصریح کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی باید از نظر اعتباری بیش از پیش حمایت شوند و انتظار می‌رود با دید کارشناسی به این استان گشایشی در رفع مشکل آب آن شکل گیرد.

به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر به سبب فرسودگی شبکه‌های انتقال آب شرب شهر سفیددشت آب مصرفی مردم این منطقه با کدورت همراه شد.

علاوه بر آن از آنجاکه این منطقه از جمله مناطقی است که در مواقع خشکسالی و کم آبی با تنش آبی مواجه می‌شود تامین آب این منطقه با سختی انجام می‌گیرد و مشکلاتی را نظیر افت فشار برای شهروندان به وجود می‌آورد.

سفیددشت از شهرهای شهرستان بروجن در ۵۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.