سید محمد موسوی شامگاه چهارشنبه در ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد:‌ در سال ۱۳۸۳ از مجموع ۹ هزار و ۸۰۳ ازدواج ۴۰۳ مورد به طلاق انجامید.

وی افزود: در سال ۱۳۸۳ نسبت ازدواج به طلاق در چهارمحال و بختیاری ۲۳ به یک ثبت شده است.

موسوی تصریح کرد: این در حالی است که در سال گذشته نسبت ازدواج به طلاق در چهارمحال و بختیاری به نرخ کاهش یافت.

وی یادآور شد:‌ علاوه بر هشدارهای فراوان نسبت به کاهش ازدواج چهارمحال و بختیاری باید حساسیت‌های لازم در بخش‌های مختلف متولی ایجاد شود.

معاون پیشگیری از وقع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:‌ سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضا در کشور ۲۸ درصد طلاق‌های ورودی به دادگستری منجر به صلح شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح آموزش دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در موضوع ازدواج گفت:‌ این طرح به صورت آزمایشی در مدارس آغاز شد.

موسوی تاکید کرد: البته این در حالی است که اعتبارات موجود پاسخگوی ارائه این طرح برای ۲۲ هزار دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری نیست.

وی افزود: دادگستری چهارمحال و بختیاری برای کاهش آسیب‌های ازدواج در نقاط مختلف استان برنامه‌های مختلف دیگری شامل طرح امید، برگزاری کلاس‌های آموزش قبل و حین ازدواج، صلح و سازش پرونده‌های طلاق، آموزش مربی آسیب‌های اجتماعی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی برای مدارس را اجرایی کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای اجرای طرح تسهیل‌گری آسیب‌های اجتماعی به صورت پایلوت در شهرستان لردگان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافت.

جعفر مردانی تصریح کرد: مسئولان چهارمحال و بختیاری در صدد هستند تا این اعتبار را به سایر شهرستان‌های استان اختصاص دهند.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۱۶ میلیارد ریال برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد.

مردانی اظهار داشت: موازی‌کاری فعالیت دستگاه‌های اجرایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی مانع دستیابی به نتایج مطلوب در این حوزه شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۴۷هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.