حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام شامگاه چهارشنبه در ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد:‌ دشمن قصد مخدوش کردن مراسم اربعین امسال در عراق بود.

وی افزود: استکبار جهانی همچنین برای جلوگیری از حضور شیعیان در عراق برای برگزاری مراسم اربعین حسینی و کمرنگ کردن آن تلاش‌های فراوانی انجام داد.

نکونام تصریح کرد: دشمن در این راه نه تنها ناکام ماند بلکه آسیب فراوانی هم به بدنه استکبار جهانی وارد شد.

وی یادآور شد: مراسم اربعین حسینی امسال در عراق با امنیت بالا و اتحاد نیروهای مختلف انجام و در این راه ادای وظیفه شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اربعین امروز به یک عرصه جهانی تبدیل شده و خداوند از این مراسم در مقطع کنونی پرده‌برداری و رونمایی کرده است.

وی با اشاره به حضور ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی در مراسم اربعین حسینی امسال گفت: زیرساخت‌های اربعین برای سال آینده باید از هم‌اکنون تقویت شود.

نکونام در بخش دیگری از سخنان خود به نقش اساسی و مهم مرحوم آیت‌الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی در فقاهت اشاره و تاکید کرد: تهیه فیلم مستند زندگی این عالم بزرگ ضرورت دارد.

وی افزود: برای تهیه فیلم مستند زندگی آیت‌الله دهکردی همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و کمک خانواده این عالم بزرگ ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در بخش بعدی سخنان خود تصریح کرد: کاهش ازدواج و افزایش نرخ طلاق نشان می‌دهد نشست‌های کارشناسی در این راستا خروجی مطلوبی نداشته است.

وی یادآور شد: برای ارتقای وضعیت حوزه ازدواج و کاهش طلاق باید از نقش دستگاه‌های اجرایی مرتبط و لایه‌های مختلف جامعه، افراد مؤثر بر خانواده‌ها، مساجد، ‌حوزه‌های علمیه، روحانیت و معتمدان محلی بهره‌گیری کرد.

نکونام اظهار داشت: تقویت مسایل تربیتی، ایمانی، باورها و فرهنگ در اصلاح جامعه نقش اساسی دارد.

وی همچنین با اشاره به تهیه طرح "استاد – مسجد" در چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای این طرح ارزنده در فعال کردن مساجد و بهبود تربیت جامعه نقش‌آفرینی می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:‌ بسیج اساتید استان به عنوان پل ارتباطی برای اجرای مطلوب این طرح کمک کند.

وی افزود: استادان مرتبط با طرح "استاد – مسجد" در چهارمحال و بختیاری از لحاظ افکار، اطلاعات،‌ دانش، توانایی و نقش‌آفرینی باید تایید شوند.

نکونام تصریح کرد: افراد متقاضی به فعالیت در حوزه مرتبط با مسجد بایستی افرادی توانمند، کامل و سالم باشند.

به گزارش ایرنا، تهیه طرح "استاد – مسجد" در چهارمحال و بختیاری با هدف زمینه‌سازی برای برقراری ارتباط منظم و تعریف شده بین اساتید دانشگاهی، مساجد و محلات در دست تهیه و اجرا قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.