مسعود ملکی شامگاه یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بروجن تاکید کرد: طرح یاری‌گران زندگی با هدف ایجاد حس مسئولیت در میان مردم در راستای پیشگیری از اعتیاد در مراکز آموزشی شهرستان بروجن اجرا می‌شود.
وی افزود: آموزش و پرورش شهرستان بروجن موظف است تحقق اهداف این طرح را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهد.
ملکی تصریح کرد: در روند اجرای طرح "یاری‌گران زندگی" آموزش دانش آموزان به تنهایی کافی نیست و باید تمامی ارکان، اجزاء و خانواده آموزش و پرورش وارد میدان عمل شوند.
وی یادآور شد: آموزش و تجهیز دانش‌آموزان به فنون مختلف می‌تواند باعث افزایش توانمندی و کاهش گرایش آنان به مواد مخدر شود.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بروجن اظهار داشت: بومی‌سازی بخش‌های مختلف آموزش و پرورش براساس سند آمایش سرزمین در تسریع تحقق اهداف مرتبط در حوزه مبارزه با مواد مخدر نقش مستقیم ایفا می‌کند.
وی گفت: انتظار می‌رود تمامی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بروجن در راستای اجرای طرح "یاری‌گران زندگی" با آموزش و پرورش این شهرستان همکاری داشته باشند.
ملکی تاکید کرد: ارائه مشاوره‌های روانشناسی می‌تواند روند اجرای این طرح را تسهیل کند.
به گزارش ایرنا، طرح "یاری گران زندگی" در محیط های هدف شامل خانواده، مراکز آموزشی، محیط های کاری و محله های شهری و روستایی و شیوه یاری رساندن به افراد، قربانیان ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و صیانت اجتماعی از بهبودیافتگان آموزش داده می‌شود.
با اجرای این طرح هر روز فرد و خانواده‌ها با آشنایی و اشراف کامل به معضلات و خطرها، آسیب های ناشی از مصرف موادمخدر و اعتیاد می‌توانند یاری‌گر زندگی فرد و خانواده های دیگری باشند.
بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.