علی کاظمی باباحیدری روز پنجشنبه در نهمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: ایجاد اشتغال دائم و پایدار برای ساکنان روستاها می‌تواند از مهاجرت آنان به شهرها و حتی بازگشت مهاجران قبلی نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: هم‌اینک ساکنان مهاجر برخی روستاهای چهارمحال و بختیاری به شهرها به محل زندگی سابق خود در روستاهای استان بازگشته‌اند و روستاها را احیاء کرده‌اند.

کاظمی باباحیدری به تهیه سند برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی برای ۳۷۵ روستای چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: رفع محدودیت‌ها و تقویت زیرساخت‌ها در این سند باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی یادآور شد: بهره‌مندی از روش‌های نوین و اصلاح ساختارهای توسعه‌ای براساس مبانی علمی و کارشناسی باعث ارتقای کیفی در اجرای سند برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی چهارمحال و بختیاری خواهد شد.

کاظمی باباحیدری اظهار داشت: توجه به بافت زندگی روستایی و نوسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های روستاها از مهمترین خواسته‌های روستائیان است که باید به طور جدی در دستور کار مسئولان مرتبط باشد.

به گزارش ایرنا، سند برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی برای ۳۷۵ روستای چهارمحال و بختیاری تهیه شده است.

در این نشست اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری کلیات اجرایی ۱۳ طرح مربوط به کارگروه امور زیربنایی، سند برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی و جابجایی اعتبارات تعمیر و تجهیز اداره کل امور اقتصادی و دارایی، دیوان محاسبات و بازرسی کل استان را تصویب کردند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی بیش از ۹۴۷ هزار نفر دارای بیش از ۸۰۰ روستا و آبادی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.