اقبال عباسی  درستاد اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال وبختیاری افزود : در این راستا از ظرفیت بالای رسانه‌های گروهی چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های مختلف بهره‌مندی لازم صورت گیرد.

عباسی تصریح کرد:‌ هم‌اینک علاوه بر فعالیت‌های مطلوب صورت گرفته در بخش‌های مختلف توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری، اما مدیران مربوطه در اطلاع‌رسانی ضعیف عمل کرده اند.

وی یادآور شد: برای اجرای طرح‌های مختلف چهارمحال و بختیاری به خصوص راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد، تامین مسکن ملی و محرومان، جاده‌سازی و رونق اقتصادی مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور همکاری بسیار مطلوبی داشته‌اند.

استاندار گفت: پس از سفر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرکرد بعنوان نماینده دولت در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری حمایت‌های ویژه‌ای از طرح راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد انجام و دستوراتی برای تسریع در روند اجرایی آن از سوی محمدباقر نوبخت صادر شد.

وی اضافه کرد:این طرح در بخش زیرسازی در ۳ قطعه عملیات اجرایی دارد که قطعه نخست آن با شرایط مطلوب و ماشین‌آلات و امکانات کامل در حال احداث است.

عباسی تصریح کرد :مناقصه قطعه ۳ این طرح انجام و پیمانکار مشخص و در محل مستقر شده است و براساس پیش‌بینی‌ها و توافق‌های صورت گرفته در سطح ملی و استانی قرار شده این طرح تا در بهار ۱۴۰۰ افتتاح و بهره‌برداری شود.

وی اضافه کرد :راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد به طول ۹۶ کیلومتر با هدف جابجایی بار و مسافر احداث و باعث ایجاد تحول در وضعیت بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سال گذشته ۲۰۰ طرح هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری اجرا شد و امسال نیز ۱۰۰ طرح هادی در روستاهای این استان در حال اجرا است.

وی گفت: برای احداث هر واحد مسکونی در طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی روستایی برای محرومان این استان ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت و ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض اختصاص داده شد.

عباسی تاکید کرد: البته باید علت ابلاغ نشدن بخشی از تسهیلات بانکی این طرح به برخی شهرستان‌ها از سوی بعضی بانک‌ها به مدیران عامل بانک‌های مربوطه در سطح ملی ابلاغ و پاسخ خواسته شود.

وی همچنین با اشاره به مانده بدهی مالیاتی معوق ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی در چهارمحال و بختیاری افزود: این مبلغ برابر بودجه یک سال این استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:‌ تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی این استان موظفند برای وصول این مطالبات همکاری لازم را با اداره کل امور مالیاتی استان داشته باشند.

وی یادآور شد: مسئولان اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری نسبت به اطلاع‌رسانی گسترده و عمومی برای وصول مطالبات و بدهی‌های مالیاتی در استان اقدام کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1275481
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.