اقبال عباسی روز سه‌شنبه در نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: طرح آبرسانی بن به بروجن مصوبه ۲ دولت را دارد و با برخورداری از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از اولویت‌های استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: پس از اینکه آبگیر طرح از سوی برخی افراد استان همجوار به صورت غیرقانونی تخریب شد، برای رفع این مشکل مقرر شد استان اصفهان امنیت محل آبگیر را تامین کند.
عباسی تصریح کرد:  این طرح با قوت خود اجرا می‌شود و تغییری در محل آبگیر داده نمی‌شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به مشکل تامین آب در شهرک‌های صنعتی استان، افزود: برای رفع این مشکل تلاش می‌شود از محل‌های دیگر تامین آب شود.
عباسی، ایجاد مشوق برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی استان را از دیگر   اولویت‎های صنعت استان دانست و گفت: مشوق‌ها باید لحاظ شود تا سرمایه‎گذاران ترغیب به اجرای طرح‎های خود در این استان شوند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا هر جایی که نیاز به تخصیص بودجه برای ارائه زمین ارزان‌تر به سرمایه‌گذاران باشد، کمک می‌کنیم.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی استان، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی با یک هزار هکتار زمین در منطقه بسیار مطلوب فرصت بسیار مناسبی برای رونق صنایع استان است.

به گزارش ایرنا، طرح انتقال آب بن به بروجن که آب را برای مصارف شرب از منطقه بن به سمت بروجن و نقنه انتقال می‌دهد، طرحی است که مصوبه دو دولت را دارد و رئیس جمهوری در سفر خود به استان در سال ۹۳ تاکید بسیاری داشت.

به تازگی نیز با سفر وزیر نیرو به این استان روند اجرایی این طرح سرعت بیشتری به خود گرفت و اینک پیشرفت فیزیکی آن به حدود ۸۰ درصد رسیده است.

با بهره‌برداری از این طرح مشکل آب شرب ۱۱ شهر و ۱۳ روستای چهارمحال و بختیاری با جمعیتی افزون بر ۴۶۰ هزار نفر رفع می‌شود اما به گفته مسئولان چنانچه این طرح با سرعت لازم به بهره‌برداری نرسد تامین آب شرب در استان با بحران جدی مواجه می‌شود.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.