حمیدرضا فلاح روز چهارشنبه در جریان دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایران با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بخش زیادی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان از جمله شهرک صنعتی مرکز استان با بحران آب مواجه که با تانکر آبرسانی می‌شود در حالی که این استان سرچشمه دو رودخانه 

بزرگ است.

به گفته وی، تعیین سهم آب بخش صنایع استان از اولویت‌ها و دغدغه مسوولان است که در صورت نبود برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی، بخشی زیادی از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان دچار جدی کمبود آب خواهند شد. 

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری از اختصاص موقت بخشی از آب تخصیصی طرح باغات عمان سامانی به واحدهای صنعتی شهرستان سامان خبر داد و تصریح کرد: نبود سهمیه آب در بخش صنعت در این منطقه، از عمده دغدغه‌های بهره برداران واحدهای صنعتی شهرک صنعتی سامان است.

فلاح، همچنین از اختصاص ۱۰۰ لیتر آب در ثانیه از آب طرح ملی انتقال آب بن به بروجن برای شهرک‌های صنعتی سفید دشت و شهرستان بروجن خبر داد و گفت: هم اکنون اتصال این شبکه آب‌رسانی رفع مشکلات آب صنایع مسیر طرح یادشده یک ضرورت انکارناپذیر است.     

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار بر تامین آب پایدار در شهرک‌های صنعتی تاکید کرد و گفت: با توجه به افت آب‌های زیرزمینی در دشت‌های استان، پیگیری سهم آب بخش صنعت استان به صورت مصوبه برنامه ریزی و نهادینه شود. 

اقبال عباسی، آمادگی مسئولان اجرای استان در تخصیص اعتبارت عمرانی استانی برای آماده‌سازی زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی در شهرستان‌های کم برخوردار استان را یادآور شد و تصریح کرد: نباید قیمت تمام شده زمین و زیرساخت تحویل به سرمایه‌گذاران در مناطق محروم، بیشتر از شهرهای صنعتی باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار گفت: هم‌اکنون شرایط ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در  شهرک‌های صنعتی استان مهیا و مطلوب نیست.

علی کاظمی باباحیدری تصریح کرد: باید دولت با ایجاد مشوق‌های لازم از جمله معافیت های مالیاتی و کاهش قیمت‌ تمام‌شده زمین، در تشویق و ترغیب استقرار سرمایه‌گذاران  در بخش صنایع کوچک همت داشته باشد.  

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این نشست گفـت: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت دوازدهم رفع موانع تولید در بخش صنایع کوچک و متوسط است.

محسن صالحی‌نیا افزود: ۲۲درصد از صنایع کوچک و متوسط کشور با مشکلات مختلف از جمله نقدینگی، مشکل تامین مواد اولیه و صادرات مواجه هستند.

به گفته وی در دولت تدبیر و امید با برگزاری ستاد رفع موانع تولید بخشی از مشکلات تولید کنندگان برطرف و مدیریت شده و فعال کردن  افزون بر یکهزارو ۳۵۰ واحد غیر فعال در دستور کاردولت قرار دارد. 

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است که حدود ۱۴ هزار خانوار معادل ۴۵ هزار نفر از جمعیت استان در این شهرک‌های صنعتی مشغول کار هستند.

۶۱۹۹/۲۰۹۷      

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.