محمدرضا شاملو روز سه‌شنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این میزان آسفالت در روستاهای کشور ۹۳ میلیون مترمربع است که با همکاری و مشارکت استانداران، فرمانداران و دهیاران انجام و در کنار آن پیاده‌روسازی، جوی و جدول و احداث معابر اجرا شد.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمادگی برای توسعه این حوزه در کشور را دارد.

شاملو یادآور شد: به همین منظور تفاهمنامه ۳ جانبه‌ای بین استانداری چهارمحال و بختیاری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تنظیم و امضاء می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: اشتغالزایی روستایی، اقتصاد مقاومتی و توسعه اشتغال و کارآفرینی باید براساس مبنا و اسناد بالادستی و زیردستی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: با موافقت هیات دولت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای خسارت‌های سیل چهارمحال و بختیاری در بهار امسال اختصاص داد.

شاملو به تلاش برای بازسازی مناطق خسارت دیده کشور ناشی از حوادث غیرمترقبه مانند زلزله کرمانشاه اشاره و تاکید کرد: میانگین طبقات ساختمانی در سرپل ذهاب قبل از زلزله ۱.۲ طبقه بوده که هم‌اینک به ۳.۷ طبقه افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۱۲ روستای هدف گردشگری در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که روستاهای یاسه‌چای، هوره، چلوان و سوادجان در شهرستان سامان و روستای آورگان در شهرستان بروجن، دزک و امامزاده دستگرد در شهرستان کیار، روستاهای سرآقاسید، شیخ علیخان و دیمه در شهرستان کوهرنگ، آتشگاه در شهرستان لردگان و روستای ده‌چشمه در شهرستان فارسان از جمله این روستاها است.

چهارمحال و بختیاری دارای  بیش از ۹۴۷هزار نفر جمعیت در ۱۰ شهرستان است که ۳۵درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و بیش از ۹۰۰ روستا و آبادی در این استان وجود دارد.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.