به گزارش دوشنبه شب ایرنا از دفتر امام جمعه شهرکرد، حجت الاسلام محمد علی نکونام در سفر به شهرستان لردگان افزود :از مردم خوب و ارزشمند و دوست داشتنی لردگان جز محبت، ولایت مداری، ایمان، اعتقاد و پایبندی به ارزش‌های دینی هیچ چیز از آنها ندیده ایم.

به گفته وی، مردم شهرستان لردگان در تمامی صحنه‌های انقلاب ، اجتماعات، نماز جمعه‌ و راهپیمایی‌ها حضوری پررنگ دارند و حضورشان در صحنه‌های مختلف انقلاب و ولایت‌مداری و دلدادگی‌شان به ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای نمونه است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به گرفتاری که این مردم با آن مواجه شدند، گفت: این مردم وقتی خدایی نخواسته با بلایی مواجه شوند طبیعی است که نگران باشند و من وقتی در خطبه‌های نماز جمعه داشتم این مساله را بیان می‌کردم وقتی به مساله مشکلات مردم رسیدم ، بغض گلویم را گرفت چون نگران کننده است و حادثه تلخی است و وقتی به یک مساله‌ای این چنین مبتلا بشوند به طور قطع دردآور است و همه نگران هستند. 
نماینده ولی فقیه در استان درمان را اولویت اصلی در مساله روستای لردگان دانست و گفت: اولویت اول در چنین شرایطی این است که همه متمرکز بشوند و  این گرفتاری را محدود کنند و راه درمان این بیماری و کم کردن ضایعات این حادثه باید با تمرکز همگانی باشد.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: مسئولان ما تمام تلاششان را به این موضوع به کار بگیرند و خانواده بهداشت و درمان با تمام وجود متمرکز بشود روی این معنا که این بیماری درمان بشود و درمان پذیر نیز است و می‌توان از گسترش آن جلوگیری کرد و نباید اجازه داد سرخوردگی برای مردم خوب، جوانان عزیزو خانوادهها به وجود بیاید و باید روحیه و نشاط داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اینکه در این حادثه چه کسی مقصر است مساله بعدی است که باید به طور حتم رسیدگی شود و این که چه کسی این را به وجود آورده و چه مساله‌ای است که باید بررسی کنند و به آن برسند.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد:  اولویت اول ما مساله درمان و مساله رسیدگی به مشکلات است و بعد رسیدگی به علت‌های دیگر که به واقع دردآور و نگران‌کننده است و بنده به عنوان یک خادم وقتی مساله را شنیدم به شدت نگران و ناراحت شدم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، با اشاره به تلاش دشمن برای موج سواری بر روی این حادثه گفت: در این مساله داخلی که به هر دلیلی به وجود آمده است دشمن می‌آید بر روی آن موج سواری می‌کند و می‌خواهد از این مساله و عارضه داخلی برای ایجاد فتنه سوءاستفاده کند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: آنجا که گفتیم " فتنه" منظور  ورود دشمن برای بهره‌برداری از این بیماری مردم به نفع خود است و دشمنان مردم، شعارهای ساختارشکن می‌دهند و به بیت‌المال ضربه وارد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: دشمن غیرمحسوس وارد می‌شود و الان ردپای آنها دارد آرام آرام پیدا و مشخص می‌شود و تحریک‌هایی که اینها نسبت به مساله به اشکال مختلف چه در فضاهای مجازی و چه حضوری مرتب دارند مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه دشمن از هر فرصت و حادثه‌ای برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کند، گفت: نکته اساسی و کلیدی و مهم این است که دشمن به طور معمول از حوادث می‌خواهد به نفع خودش استفاده کند و اگر در حوادث اخیر لردگان سخن از فتنه دشمن بود، فتنه نه از جهت این که ابتلاء و حادثه به دست دشمن وجود آمد، بلکه منظور آن بود که دشمن میدان‌دار نشود.

به گفته وی، همه با اتحاد و همدلی از بحران عبور می‌کنند و دشمن را ناکام می‌گذارند اما اگر خدایی نخواسته در حوادث و ابتلاها، قدرت تصمیم‌گیری از افراد و مسئولان و جامعه گرفته شد و قدرت این که بر حادثه مسلط بشوند از آن ها سلب شد، دشمن می آید بر حادثه مسلط می‌شود.

نکونام تصریح کرد: ایران اسلامی یک جبهه متحد از همه اقوام است، ایران اسلامی یک امت واحده از همه زبانها و رنگها و نژادها و قومیتها و طوایف است و تفرقه در بین آن ها جایی ندارد اما دشمن می‌خواهد یک عارضه را تبدیل کند به یک مساله قومیتی و شکاف انداختن بین مردم و موج سواری و این مسائلی که شما دارید مشاهده می کنید و لطمه وارد کردن به یک جمع خوب و مومن متدین و دوست داشتنی که من یقین دارم شما  این اجازه را به دشمن نخواهید داد.

به گفته وی، مردم خوب و عزیزانی که در این مساله گرفتار شدند به شدت نیازمند محبت ، همدلی ، نیازمند همراهی، نیازمند کمک و مساعدت هستند و تقاضای جدی‌ام از همه مسئولان این است که علت‌ها را دنبال کنند و علت‌یابی کنند و مقصرین را  شناسایی و هر کسی در هر جایگاهی و به هر شکلی کوتاهی صورت با او برخورد کنند.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام و المسلمین نکونام روز دوشنبه ۱۵ مهرماه به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در ۱۵ مهرسال ۱۳۷۱ به این استان و همچنین دلجویی و بررسی مسائل اخیر در لردگان به این شهرستان سفر کرد.

شهرستان لردگان در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.