به گزارش وزارت بهداشت، علی رضا رئیسی عصر شنبه در این پیام درباره ماجرای ابتلای اهالی یک روستا در استان چهارمحال و بختیاری به اچ آی وی افزود: اچ آی وی یک بیماری عفونی قابل کنترل است و در صورت تشخیص به موقع و شروع درمان، نه تنها فرد می‌تواند طول عمر طبیعی داشته باشد بلکه قابلیت انتقال بیماری به دیگران نیز می‌تواند نزدیک به صفر شود. به همین دلیل رسالت اصلی نظام بهداشت دادن آگاهی به مردم، برطرف کردن باورهای غلط در این خصوص، فراهم آوردن امکان تشخیص بیماری و ارائه درمان به موقع و کارآمد است. همه اقدامات تشخیصی و درمانی با حفظ اصل رازداری کامل صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این روند با هوشیاری کامل و اقدام به موقع و کاملا علمی پرسنل بهداشتی درمانی بیماران شناسایی و در روند درمان قرار گرفته‌اند. متاسفانه عده‌ای از افراد نا آگاه و یا سودجو اقدام به انتشار اخبار کذب و نگران کننده نموده‌اند و در این بین رسانه‌های بیگانه نیز با ارائه اطلاعات غلط به این نگرانی دامن می‌زنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در این پیام نوشت: بدینوسیله اعلام می‌شود در خصوص راه‌های انتقال بیماری در آن منطقه هیچ ابهامی وجود ندارد و صراحتا تاکید می‌شود که هیچ اقدام تشخیصی و بهداشتی، واکسیناسیون و ... مطلقا عامل انتقال بیماری در منطقه نبوده است.

رئیسی افزود: در حال حاضر تیم‌های تخصصی برای ادامه مشاوره و مراقبت و درمان از طرف وزارت بهداشت در منطقه مستقر هستند و درمان موارد شناسایی شده زیر نظر یک فوق تخصص در حال انجام است. اقدام به هنگام نیروهای خادم و دلسوز در آن منطقه جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.