حسین همراهی روز شنبه در جلسه شورای ترویج ایثار و شهادت استان چهارمحال و بختیاری افزود: جانبازان و ایثارگران کشور متعلق به همه مردم هستند و نباید این سرمایه ملی به نفع جریان خاصی مصادره شود.

وی ادامه داد: مشاهده می‌شود که در فصل انتخابات برخی با سوء‌استفاده از جامعه ایثارگری سعی در جلب آرا دارند اما وقتی وارد مجلس شدند نه تنها از جامعه ایثارگری حمایت کنند بلکه مخل قوانین این حوزه نیز می‌شوند.

همراهی در ادامه رسیدگی به سلامت ایثارگران را از اولویت‌های این حوزه عنوان کرد و گفت: هم اینک ۲ هزار میلیارد تومان بدهکاری در حوزه سلامت ایثارگران وجود دارد که باید با مساعدت دولت و مجلس این بدهی پرداخت شود.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: حفظ منزلت و شان ایثارگران و رسیدگی به امور معیشت آنها به جد پیگیری می‌شود و این موضوع به مطالبه اصلی از نهادهایی نظیر مجلس تبدیل شده است.

همراهی با انتقاد نسبت به تفسیر نادرست از برخی قوانین حوزه ایثارگری، اظهار داشت: در برخی موارد مشاهده می‌شود که در ادارات و نهادها روح قانون به نفع فرد ایثارگر تفسیر نمی‌شود و مشکلاتی در این حوزه به وجود می‌آورد از همین رو توصیه می‌شود با حساسیت و دقت نظر لازم این قوانین اجرا شود.

وی همچنین به سهیه کنکور ایثارگران اشاره کرد و گفت: سهیمه‌هایی در این حوزه وجود دارد که سهمیه ایثارگران در برابر آن ناچیز است.

همراهی خاطرنشان کرد: نباید کمبود بودجه سبب شود تا امور مربوط به ایثارگران حالت ایستایی به خود گیرد و رسیدگی به امور ایثارو شهادت باید در اولویت نخست قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۴۶ هزار نفر جامعه ایثارگری است.

این استان در سال‌های دفاع مقدس ۲ هزار و ۴۴۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.