محمدرضا براتی شامگاه سه‌شنبه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: از مجموع یک‌هزار و ۹۰۰ مدرسه موجود در این استان ۳۰ درصد تخریبی، ۳۱ درصد نیازمند مقاوم‌سازی و ۳۹ درصد نیازمند استانداردسازی است.

وی افزود: هم‌اینک تخریب و بازسازی ۱۳۰ فضای آموزشی اولویت‌دار چهارمحال و بختیاری ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

براتی تصریح کرد: همچنین سیستم گرمایشی یک‌هزار فضای آموزشی با ۶ هزار کلاس درس در چهارمحال و بختیاری نیازمند یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی یادآور شد: در حال حاضر بخاری‌های نفتی ۶۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری و برای آن‌ها بخاری‌های جدید هرموتیک گازسوز هوشمند خریداری شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۶ هزار کلاس درس در این استان استانداردسازی سیستم گرمایشی شده است.

وی گفت: سیل سال‌جاری چهارمحال و بختیاری یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت به حصار مدارس استان وارد کرد.

براتی تاکید کرد: این در حالی است که تاکنون ریالی برای جبران خسارت، اصلاح و بازسازی این حصارها به چهارمحال و بختیاری اختصاص نیافته است.

وی افزود:‌ ۳۰ طرح از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری آماده و تاکنون ۲۰ پروژه آن تحویل داده شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از این تعداد ۲۳ طرح مدرسه، ۵ پروژه سالن ورزشی و یک نمازخانه بوده است.

براتی یادآور شد: در چهارمحال و بختیاری ۶۰۰ مدرسه با ۳ هزار و ۶۰۰ کلاس درس به مقاوم‌سازی نیاز دارد.

گفتنی است ،چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۰۶ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در دو هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی دارد.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1268408
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.