اقبال عباسی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد بحران این استان افزود: فرمانداران هرچه سریع‌تر نسبت به آخرین وضعیت شهرستان خود در مواجه با هرگونه خطر احتمالی سیلاب اقدام کنند.

وی ادامه داد: گروههای بازدید موظفند پس از شناسایی نقاط حادثه‌خیز، موارد را به صورت مکتوب به دستگاه‌های مربوط انتقال دهند و در نامه مکتوب نسبت به رفع خطر تاکید شود.

عباسی، بیشترین نقاط و موارد حادثه خیز را مربوط به تاسیسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد و گفت: شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی نیز در رابطه با نقاط حادثه‌خیز مربوطه مسئولیت دارند و باید در این خصوص تدابیر لازم را بیندیشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تمامی مکاتبات مرتبط با شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز در شهرستانهای ۱۰ گانه استان مستند شود تا چنانچه خطری متوجه استان شد دستگاه متخلف به راحتی شناسایی و با آن برخورد شود.

عباسی با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران کشور، افزود: طبق این قانون اگر کسی در ماموریت‌های مدیریت بحران جان خود را از دست دهد ، به عنوان فداکار خدمت معرفی می‌شود.

وی ، بر ایجاد آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی برای مقابله با شرایط بحرانی در بروز بلایای طبیعی تاکید کرد و گفت: سهل‌انگاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در شرایط بحرانی پذیرفتنی نیست.

استاندار چهارمحال و بختیاری وجود طرح و برنامه مدون و از پیش تعیین شده را منجر به چندین برابر شدن توان اجرایی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم دانست.

عباسی، وقوع سیلاب‌های سال گذشته را یادآور شد و افزود: باتوجه به شرایط محتمل فصل پاییز و زمستان از هم اکنون همه دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها به خصوص دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی از جمله آب، برق، گاز، راهداری، جمعیت هلال احمر و اورژانس تدابیر لازم را اندیشیده و نسبت به افزایش سطح آمادگی خود اهتمام کافی داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، بسیج، مشارکت جوامع محلی در مقاطع بحرانی تاکید و تصریح کرد: مردم باید در هر شرایطی احساس کنند که مسئولان و نهادهای مربوطه آمادگی لازم را دارند.

به گزارش ایرنا، فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری در این جلسه در خصوص آخرین وضعیت این شهرستانها در مواجهه با بلایای طبیعی نظیر سیل، رانش زمین و سرمازدگی باغات و مزارع گزارش دادند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.