ب ه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا ،دکتر ارسلان خالدی فر افزود: گرفتگی رگ های کرونر قلب که منجر به حملات قلبی، آنژین قلبی و سکته قلبی حاد می‌شود شایعترین بیماری قلبی در کشور و استان محسوب می شود.
به گفته وی، در صورت عدم تشخیص و یا درمان مناسب این گرفتگی باعث حملات حاد قلبی ، مرگ ناگهانی ، نارسایی قبلی و در نهایت مرگ و میر می گردد.
این پزشک فوق تخصص، از عوامل خطر ایجاد کننده بیماریهای قلبی به فشار خون بالای درمان نشده، دیابت، اختلالات چربی خون ، مصرف دخانیات، چاقی، بی تحرکی ، سابقه فامیلی زودرس بیماری قلبی ( کمتر از ۵۵ سال در آقایان و کمتر از ۶۵ سال در خانمها) و سن بالا اشاره داشت.
دکتر خالدی فر خاطر نشان کرد: این بیماری در آقایان شایعتر بوده و یک دهه زودتر بروز می کند.
وی با بیان اینکه، کنترل عوامل خطر در پیشگیری از بیماری بسیار موثر است افزود: از راه های تشخیص این بیماری، گرفتن شرح حال است؛ که به صورت درد و سنگینی در وسط قفسه سینه تظاهر می کند و با فعالیت بدتر و با استراحت و مصرف قرص های زیر زبانی نیتروگلیسیرین بهبود می یابد و با تهوع و تعریق سرد همراه است.
دکتر خالدی فر، نوارقلب، اکوکاردیوگرافی، تست ورزش، سی تی انژیوگرافیو آنژیوگرافی را از روش استاندارد طلایی برشمرد.
وی همچنین از روش های درمان با تاکید بر اصلاح سبک زندگی و کنترل عوامل خطر به درمان دارویی ، آنژیوپلاستی(باز کردن رگ توسط بالون و فنر گذاری) به خصوص در مراحل اولیه سکته حاد قلبی اشاره کرد.
این پزشک فوق تخصص، جراحی قلب باز را به عنوان آخرین درمان نام برد و در ادامه ضمن توصیه کنترل عوامل خطر به خصوص درمان فشارخون بالا ، کنترل قند خون و چربی های خون ، قطع سیگار و دخانیات افزایش تحرک فیزیکی وکاهش وزن و قطع مصرف الکل به مصرف داروهای قلبی به طور منظم و طبق دستور پزشک تاکید کرد. ۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1267211
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.