میترا حسن‌پور همسر شهید ضابط روز پنجشنبه در نخستین همایش زنان ایثارگر فرهنگی چهارمحال و بختیاری افزود: همانطور که زنان ایران اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس با همراهی خود با رزمندگان اسلام حماسه بزرگی خلق کردند، امروز نیز در سنگر دیگر رسالت و تکلیفی مهمی بر دوش دارند.

وی، تکلیف‌مدار بودن را از مهمترین ویژگی‌های اهل بصیرت دانست و گفت: امروز دختران جامعه ما تمایل چندانی به امر خانه‌داری ندارند، که این موضوع می‌تواند در آسیب زدن به بنیان خانواده موثر واقع شود.

حسن‌پور، با بیان اینکه همجه‌های فرهنگی دشمن بنیان خانواده را به شدت تهدید می‌کند، تصریح کرد: با اشراف بر همین موضوع است که مقام معظم رهبری بر موضوع فرزندآوری تاکید بسیاری دارند و همواره این امر مهم را متذکر می‌شوند.

مدرس جامعه‌الزهرای قم، بصرت را لازمه ولایت‌مداری دانست و گفت: امروز صرف نماز خواندن و یا حضور در پیاده‌روی اربعین برای در رکاب ولی زمان خود بودن کفایت نمی‌کند بلکه بصیرت شاخص و میزان ولایتمداری افراد است.

حسن‌پور ادامه داد: مطابقت زندگی با دین، تکلیف‌مداری طبق مقتضیات زمان و مکان، حق‌پرست بودن و تقویت روحیه ایثارگری و نداشتن حب مال و قدرت از مهمترین ویژگی‌های اهل بصیرت است.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو، بصیرت را لازمه انتخاب درست دانست و تصریح کرد: در زمان انتخابات هریک از افراد داوطلب مطالبی را برای جذب رای مطرح می‌کند اما ما مردم هستیم که با مجهز بودن به سلاح بصیرت می‌توانیم درست‌ترین انتخاب را داشته باشیم.

حسن‌پور ، با قدردانی از ایثارگری‌‎ها و فداکاری‌های خانواده شهدا و به ویژه جامعه ایثارگری زنان، افزود: ‌بی‌شک روحیه انقلابی‌گری با ایثارگری تداوم می‌یابد و گرچه در مقاطعی شرایط سخت می‌شود اما با مدیریت صحیح می‎توان تمام این سختی‌ها را پشت سر گذاشت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۲ هزار و ۴۴۰ شهید دفاع مقدس دارد که از این تعداد ۱۵ شهید از جامعه بانوان این استان است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.