اسماعیل الله‌دادی روز چهارشنبه در گفت وگو با  ایرنا، وزن میزان کالای صادرات شده از این استان در سال جاری را ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کاهش یافته است. 

وی، کالاهای صادراتی را شامل، انواع لوازم خانگی، مصنوعات پلاستیکی، مغز بادام، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی و مصنوعات فلزی عنوان کرد و گفت : این کالاها به کشورهای عراق، هندوستان، امارات، افغانستان و ترکیه صادر شده است.
مدیر گمرک استان همچنین گفت: واردات کالا به استان طی ۶ ماهه نخست امسال  ۱۵میلون و ۵۰۰ هزار دلار بود که از نظر ارزش وزنی حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است.
الله‌دادی با بیان اینکه کالاهای وارداتی به چهارمحال و بختیاری، کالاهای واسطه‌ای است، افزود: تحریم ظالمانه دشمن ، کمبود مواد اولیه و کمبود نقدینگی عمده دلایل کاهش واردات و صادرات کالا در سالجاری بوده است.
وی ادامه داد: ماشین‌آلات خط تولید، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی و مصنوعات فلزی از مهمترین اقلام کالاهای وارداتی از برخی کشورهای اروپایی بوده است.

 مدیر گمرک چهارمحال وبختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۷فقره پرونده قاچاق کالا در گمرک استان تشکیل و رسیدگی شد که این پرونده‌ها به ارزش بیش از ۳۳ میلیارد و ۷۵۳میلیون ریال بود و شامل لوازم خانگی ، انواع نوشیدنی و پوشاک بوده است.
اله‌دادی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری یک استان بارانداز برای کالاهای قاچاق نیست ، افزود: قاچاق کشف شده بیشتر به دلیل وجود محورهای ترانزیت استان است، که محور اتصال جنوب به شمال و مرکز کشور است.
به گزارش ایرنا، هم اینک حدود یکهزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

۶۱۹۹/۲۰۹۷ 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.