مهرداد قطره سامانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تحلیل شرایط استان طی یک دوره ۱۰ ساله هم اینک ۴۲ درصد مساحت استان دارای خشکسالی شدید، ۱۳.۱ درصد خشکسالی خفیف، ۵.۷ درصد خشکسالی شدید و ۴.۳ درصد دارای خشکسالی بسیار شدید است

وی ادامه داد: همچنین طبق این ارزیابی،‌ ۲۹.۴ درصد مساحت استان دارای شرایط نرمال، ۱.۸ درصد مساحت دارای ترسالی شدید، ۱.۶ درصد ترسالی متوسط، ۱.۶ درصد ترسالی خفیف و نیم درصد مساحت استان دارای ترسالی بسیار شدید است.

قطره سامانی با بیان اینکه تمام مساحت شهرستان‌های بروجن، بن و سامان دارای خشکسالی شدید تا ضعیف است، تصریح کرد: تنها مناطق محدودی در شهرستان کوهرنگ و لردگان دارای شرایط ترسالی هستند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این استان گرچه در بهار امسال با بارش‌های سیل‌آسا مواجه شد اما همچنان درگیر خشکسالی آبشناسی است و تبعات یک دهه خشکسالی در این استان مشهود است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان و اصفهان را با چالش کم‌آبی مواجه می‌کند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.