حاجی اما هنوز معتقد است که "با هر کسی نمی‌شود از راز عشق گفت" و پایش را در گوشه‌ای از تاریخ جا گذاشته است تا بی ادعا و بی‌منت، برای یک نسل و برای یک کشور حماسه بسازد، حماسه‌ای نزدیک، که در گیر و دار روزگار گم نشد.

گفته اند، پای اش را جزیره مجنون جا گذاشته است، آنجا و آن ساعت که می‌توانست به واسطه مرخصی‌اش به عقب برگردد و هیچ کجای تاریخ معاصر به عقب برنگشت و حتی دیگر سراغ پای جا مانده در جزیره مجنون را نگرفت. 
رد گلوله را که بگیری، به صدای ضجه‌های بلند شده در بیمارستان صحرایی می‌رسی،جای که دارو کم آورده بود و درد خود به خود تکثیر میشد، تا پای نیامد همراه همسفر خویش، در بستر خون قدم بزد.    
وقتی که بر دو پای تنومندش ایستاد، بر چشم‌ها تداوم لبخندش ایستاد، در آسمان شکوفه و در خاک ریشه داشت، با اتکا به روشنی خون سرکش اش، کارون روانه گشت و دماوندش ایستاد، هرگز نشد سنگرش تهی ، جای پدر دو مرتبه فرزندش ایستاد. 
آنها، تن را گذاشتند وسط به واسطه دفاع از وطن، اگر تکه‌تکه هم می شند، یک وجب از خاک میهن را از دست نمی‌دادند ، چنانچه اگر تمام پاها نیز از دستشان می‌رفت. 

دفاع مقدس بود و خط اگر می شکست، مرزها در آینده تاریخ تغییر می کردند، پس ایستادگی کردند تا یک سانتیمتر از این خاک به دست دشمن نیفتد و چه خوب که نیفتاد.

حالا ، این جنگ و دفاع مقدس برای نسل‌های آینده یک گنج گرانبها و گنجینیه عظیم است و سیره عملی و زندگی شهداء به عنوان یک الگو و انسان‌هایی که از زمین به آسمان بال گشودند، برای نسل جوان باید بیان و تبیین شود. 
پس از فتح خرمشهر هفت قطعنامه از سوی سازمان ملل متحد صادر شد، ولی در هیچ یک از این قطعنامه ها عراق به عنوان کشور متجاوز معرفی نشد و رزمندگان ایران اسلامی در اوج ایثارگری بودند. 
پس از آن سالها اکنون یادمان شهدا به عنوان کتاب تاریخ زنده برای نسل جوان ، روایت کننده حماسه آن سالهاست، سالهایی که تن فدای وطن می‌شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس می‌گوید : سال بیش از ۷ میلیون نفر زائر راهیان نور شدند و امسال پیش بینی می شود بیش از ۷ میلیون نفر از یادمان های شهدا در سفر راهیان نور شرکت کنند.

سردار بهمن کارگر در سفر به شهرکرد در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود :دولت در این زمینه همکاری خوبی برای اعزام زائران به سرزمین یادمان شهدا با ستاد راهیان نور دارد.

وی در پاسخ به این سوال ایرنا که چه تعداد اسناد درباره دفاع مقدس و شهدا جمع‌آوری شده است، گفت: تاکنون بیش از ۲۵میلیون سند در این زمینه جمع آوری شده است.

کارگر، درباره حمایت از فیلمسازان دفاع مقدس افزود : برنامه بنیاد در این زمینه حمایت از فیلمسازان با رویکرد فیلمهای دفاع مقدس است و یکی از کارهای امسال بنیاد میکند، ساخت فیلمهای است که به حقایق دفاع‌مقدس بپردازد تا از تحریف‌ها جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، در طول ۸ سال دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید را چهارمحال و بختیاری تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.

۲۰۹۷
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.