سهراب رئیسی روز دوشنبه در جلسه بررسی ایجاد مسکن محرومان در استان، اظهار داشت: روند مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در دولت تدبیر و امید شتاب مناسبی به خود گرفته و امید است واحدهای باقی مانده نیز با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تدریج مقاوم‌سازی شود.

وی در ادامه به اجرای طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه خانوارهای محروم استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح که در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری شکل گرفته برای مردم بی‌بضاعت شهری و روستایی استان واحد مسکونی احداث می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و ۳۳۵ خانوار مستضعف در استان شناسایی شده است که از این تعداد برای ۳۴۷ تشکیل پرونده و معرفی به بانک‌های عامل انجام گرفته است.

رئیسی افزود: سهمیه‌بندی این واحدهای مسکونی بر اساس جمعیت، شرایط اقلیمی، تعداد خانه‌های غیرمقاوم و پراکندگی خانوارهای بی بضاعت شهرستانها انجام گرفته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس در شهرستان فارسان ۹۰ واحد، شهرکرد ۳۵۰ واحد، لردگان ۳۷۰ ، کوهرنگ ۴۰۰ واحد، کیار ۳۰۰ واحد، بروجن ۱۶۰ واحد، بن ۱۰۰ واحد، خانمیرزا ۱۳۰ واحد، سامان ۱۴۰ واحد و اردل ۴۰۰ واحد مسکونی احداث می‌شود.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی این طرح ۳۱ مرداد ماه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در روستای خراجی شهرستان کیار آغاز شد و مقرر شده تا احداث این تعداد واحد مسکونی تا خردادماه سال آینده تکمیل و واگذار شود.

چهارمحال و بختیاری براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ برابر ۹۴۷ هزار و ۷۶۳ نفر جمعیت با ترکیب ۶۵ درصد شهری و ۳۵ درصد روستایی دارد.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.