حجت الاسلام محمد علی نکونام روز یکشنبه در جمع روحانیون ناظران ذبح اسلامی در کشتارگاه های دام و طیور چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: باید نظارت بر ذبح شرعی با حساسیت خاص دنبال شود، چون سلامت روح و جسم افراد در جامعه در تامین پروتئین سبدغذایی بر عهده حاکمان شرع و ماموران متولی است. 
وی افزود: رسالتی که شما  ناظران ذبح اسلامی در کشتارگاه‌ها و شبکه دامپزشکی گذاشته شده است، بسیار سنگین و خطیر است زیرا به صورت مستقیم با سلامت مردم سر و کار دارید. 

وی تصریح کرد: دیدار سرزده  از کشتارگاه  صنعتی جونقان در دستورکار قرار دارد زیرا این موضوع به دلیل اینکه با سلامت مردم سر و کار دارد از اهمیت خاصی برخوردار است. 

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گفت : مجموعه دامپزشکی نسبت به نظارت بر ذبح شرعی و خروج گوشت سالم در ۷ کشتارگاه دام و ۳ کشتارگاه طیور با حساسیت بالا و کارشناسی شده با جدیت بطور مستمر انجام می‌شود. 

حسین علی سلطانی افزود: : اداره کل دامپزشکی استان با همکاری روحانیون  مجرب از نظر نظارت بر ذبح شرعی، به واسطه تامین غذای حلال مردم از هیچ تلاشی فروگذار نیستند. 

وی افزود: دامپزشکی از نظر ارایه خدمات در روستاها بالاترین تعامل را با مردم دارد و هدف این مجموعه ارتقای سطح بهداشت در جامعه است که در این راستا طرح واکسیناسیون ۶۰۰ هزار طیور خانگی و سنتی در روستاها و آبادیهای استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در این طرح یک ماهه  طیور خانگی استان در برابر بیماری نیوکاسل مرغی   واکسینه می‌شوند.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری با داشتن  بیش از دو میلیون  و ۷۰۰ هزار دام سبک و سنگین عشایری ، سنتی و صنعتی به عنوان یکی از قطبهای دامپروری کشور محسوب میشود.

سال گذشته ۲۲ هزار و ۷۰۰ تن مرغ در استان تولید و روانه بازار مصرف شد و  این میزان تولید مرغ در سه ماه نخست امسال هشت هزار و ۳۰۰ تن بوده است. 
سرانه مصرف مرغ چهارمحال و بختیاری ۲۵ کیلوگرم است.

۶۱۹۹/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.