جمال عرف روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تقویت احزاب را از رویکردهای دولت تدبیر و امید در عرصه سیاسی دانست و گفت: در همین راستا تلاش خود را بر ساماندهی و قانونمند کردن فعالیت احزاب قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: پیش از این ۲۵۰ حزب در کشور مجوز فعالیت گرفته بودند اما از این تعداد بنا بر قانون جدید «نحوه فعالیت‌ احزاب و گروه‌های سیاسی» چون یا فعالیتی نداشته‌ و یا مجمع عمومی تشکیل نداده بودند، ۱۱۰ حزب جنبه رسمی و قانونی به خود گرفته و سایر احزاب هنوز نتوانسته خود را با این قانون تطبیق دهند.

عرف ادامه داد: قانون به احزاب یک سال فرصت داده است که خود را با این شرایط جدید مطابقت دهند اما در راستای تقویت فعالیت‌های حزبی ما این مدت زمان را به دو برابر افزایش داده‌ایم.

معاون سیاسی وزیر کشور، برنامه محور بودن را از مباحث جدی فعالیت‌های حزبی به ویژه در عرصه انتخابات دانست و اظهار داشت: توصیه ما به  احزاب این است که برنامه‌محور باشند.

عرف خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود احزاب مجوزدار فعالیت جدی و پررنگی در انتخابات پیش رو داشته باشند و بتوانند فرهنگ کارگروهی و فعالیت‌های حزبی را بیش از پیش در کشور نهادینه کنند.

به گزارش ایرنا، قانون جدید «نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی» در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۳۹۴/۱۱/۴ به تصویب رسید و در تاریخ ۱۳۹۵/۸/۸ از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد موافقت قرار گرفت و سپس از سوی رئیس جمهوری برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور با موافقت شورای نگهبان دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود که بر این اساس زمان ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از تاریخ دهم آذرماه سال جاری به مدت یک هفته تعیین شده است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.