معاون سیاسی وزیر کشور در آیین گشایش فرمانداری شهرستان خانمیرزا گفت: ایجاد شهرستان‌های جدید مبتنی بر نگاه توسعه‌محور است و این ارتقا نه در اسم ،بلکه باید به معنای واقعی شکل گیرد.

جمال عرف اظهار داشت: این رویداد مبارک پس از دو سال کار کارشناسی و پیگیری‌های مستمر مسئولان به نتیجه رسید که یک جهش مهم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: همانطورکه امروز شاهد ارتقای این منطقه به شهرستان هستیم امید است در عمل نیز به معنای واقعی ارتقای شاخص‌های توسعه‌یافتگی را در این شهرستان بزودی شاهد باشیم که در تحقق این مهم همراهی مردم نقش محوری را دارد.

عرف با تاکید بر انجام امور شهرستان با محوریت توسعه همه‌جانبه، خاطرنشان کرد: نه تنها سیمای شهر باید تغییر کند بلکه محتوای فعالیت‌ها و تصمیمات نیز باید با محوریت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان در مسیر توسعه‌یافتگی انجام گیرد.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: با ایجاد شهرستان، یک حوزه فرعی به حوزه‌های انتخاباتی این استان اضافه شد و هم اینک در این استان ۴ حوزه اصلی و ۲۲ حوزه فرعی داریم.

عرف با قدردانی از پیگیری‌های استاندار چهارمحال و بختیاری برای ایجاد شهرستان خانمیرزا، اظهار داشت: دولت ۶ مصوبه شهرستان جدید داشت که یک مورد آن به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت و این نشان دهنده نگاه ویژه دولت به این استان است.

به گزارش ایرنا، شهرستان خانمیرزا با جمعیتی بیش از ۵۳ هزار و ۷۲۵ نفر جمعیت براساس سرشماری سال ۹۵ به عنوان دهمین شهرستان استان چهارمحال وبختیاری تاسیس شد.

 ۵ هزار و ۲۴۸ نفر جمعیت این شهرستان شهری و ۴۸ هزار و ۴۸۹ نفر روستایی است و  ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان بالای ۱۸ سال سن دارند و که برای انتخابات پیش روی ۵۰ شعبه اخذ رای در شهرستان پیش بینی شده است.

وسعت شهرستان خانمیرزا یکهزار و ۴۳۴ کیلومتری است و بخشداری بخش خانمیرزا در سال ۷۴ فعال شده است.

به گزارش ایرنا، به این ترتیب شهرکرد، بروجن ، لردگان، فارسان، اردل، کوهرنگ، کیار، بن ، سامان و خانمیرزا شهرستانهای ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری را با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر تشکیل می دهند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.