به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان شامگاه سه‌شنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد:‌ میانگین اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری در کشور ۵۰ درصد است و هم‌اینک بیش از ۶۲ درصد شهرهای چهارمحال و بختیاری به شبکه جمع‌آوری فاضلاب متصل است.

اردکانیان تصریح کرد: فاضلاب تصفیه شده از مهمترین منابع تامین آب پایدار و مطمئن برای صنعت به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون در این بخش شرایط بهتری از استان‌های شرقی و جنوب شرقی کشور دارد.

وزیر نیرو اظهار داشت:‌ تا زمانی که جمعیت از آب آشامیدنی و بهداشتی مصرف می‌کند تامین پسآب و فاضلاب تصفیه شده بعنوان منبع آب پایدار و مطمئن برای صنعت با مشکل مواجه نیست.

وی گفت:‌ چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های بسیار مطلوب و فراوانی برای توسعه دارد که در این راستا آب و برق مورد نیاز به موقع تامین خواهد شد.

اردکانیان تاکید کرد: درخصوص طرح‌های آبی چهارمحال و بختیاری جلساتی در سطح ملی برگزار شد و تصمیمات مطلوبی اتخاذ شده که از سوی مسئولان وزارت نیرو و استان در حال پیگیری است.

وی افزود: تمامی خواسته‌های نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد پیگیری و نتیجه آن گزارش داده می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: موضوع تامین آب در برابر مدیریت مصرف در کشور برای مسئولان وزارت نیرو بسیار ساده‌تر است.

وی یادآور شد: رسانه‌های گروهی کمک کنند تا با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح از بدمصرفی آب در کشور جلوگیری شود.

اردکانیان اظهار داشت:‌ مشکل اصلی در توسعه کشور نداشتن آمایش سرزمینی است که رسانه‌های گروهی در رفع این کمبود نقش اساسی دارند.

به گزارش ایرنا، روز سه‌شنبه با حضور وزیر نیرو ۳ تصفیه‌خانه فاضلاب، پست ۶۳ کیلووات سفیددشت و ۷۷ طرح برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید.

۷۳۶۲/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.