مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار داشت: این تصفیه‌خانه فاضلاب دارای کیفیت مطلوب و از استانداردهای زیست‌محیطی برخوردار است.

قدرت‌الله بیگلری افزود: این طرح، نخستین تصفیه‌خانه در استان است که حذف ازت را در دستورکار قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم ۹ شهر این استان از ردیف بودجه‌ای ماده ۲۳ برای راه‌اندازی شبکه فاضلاب برخوردار شده‎ است، تصریح کرد: سال گذشته ۳ شهر و امسال ۶ شهر در دستور کار قرار داده شده است.

بیگلری خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی طرح شبکه فاضلاب در بخش کیار آغاز شده است و شهرهای چلگرد، ناغان و دشتک نیز ردیف ماده ۲۳ را دریافت کرده‌اند که با پایداری ردیف‌های اعتباری شبکه‌های فاضلاب را در این مناطق ایجاد می‌کنیم.

عملیات اجرایی طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر فارسان از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و اینک این طرح با طول ۱۱۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و ۶ کیلومتر خط انتقال و با ظرفیت ۶۰۰ مترمکعب در روز تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

با اجرای این طرح ۱۱ هزار فقره انشعاب فاضلاب نصب و ۶۹ هزار نفر جمعیت زیر پوشش قرار داده شده است.

در قالب این طرح فاضلاب شهرهای فارسان با جمعیت ۳۱ هزار و ۴۴۲ نفر، باباحیدر با جمعیت ۱۱ هزار و ۲۵۹ نفر، پردنجان با ۸ هزار و ۹۹۲ نفر، گوجان با جمعیت ۶ هزار و ۳۳۲ نفر، کران با ۳ هزار و ۳۸۵ نفر، فیل‌آباد با ۲ هزار و ۲۱۲ نفر، عیسی‌آباد با ۲ هزار و ۷۳۱ نفر و دهچشمه با ۲ هزار و ۶۵۳ نفر جمع‌آوری و تصفیه می‌شود.

به گزارش ایرنا، هم اینک بیش از ۲۳۱ هزار مشترک آب شهری و بیش از ۱۳۳ هزار مشترک فاضلاب در استان چهارمحال و بختیاری از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ جمعیت چهارمحال و بختیاری ۹۴۷ هزار و ۷۶۳ نفر اعلام شده است که معادل ۶۴ درصد این جمعیت در ۴۲ شهر این استان ساکن هستند.

شهر فارسان در ۳۵ کیومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.