اقبال عباسی روز جمعه در جمع عزاداران هیات دانش‌آموزی انصارالمهدی شهرکرد اظهار داشت: بیش از یک هزار و ۳۰۰ سال از واقعه عاشورا می‌گذرد اما رویکرد گسترده جهانیان به نهضت عاشورا همچنان رو به افزایش است و این پیام آزادگی، مشتاقان بسیاری را به سمت خود جلب می‌کند.

وی ادامه داد: بی‌شک یکی از عوامل ماندگاری نهضت عاشورا،حقانیت قیام امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان است و در طول تاریخ انسان‌های آزادیخواه و با فطرتی حقیقت جو تلاش کرده‌اند تا ارزش‌های این نهضت نسل به نسل تداوم داشته باشد و در سراسر جهان گسترده شود.

عباسی تصریح کرد: نهضت حسینی و واقعه عاشورا چنان بر قلب‌ها تاثیر گذاشته که همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم، خون پاک شهیدان کربلا در رگ‌های تاریخ جوششی تازه پیدا کند و تشنگان حقیقت را شیفته‌تر کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تبیین این اسوه‌های ایثار و مقاومت در جامعه امروزی و به ویژه برای جوانان کشور امری ضروری است چرا که با مجهز کردن خود به ارزش‌های حماسه کربلا بی‌شک هیچ یک از توطئه‌های از دشمن در این کشور کارساز نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، در محرم امسال بیش از یک هزار و ۷۰۰ هیات مذهبی،۱۱۴ گروه تعزیه و بیش از ۵۰۰ مکان برای برای عزاداری‌های امام حسین علیه السلام در شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری به عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان می‌پردازند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.