سیداحمد مرتضوی فرد روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: از روز ۳۱ مردادماه تا۱۲ شهریورماه ۲ تیم عملیاتی ۵ نفره از امدادگران جمعیت هلال احمر در حال تلاش برای خارج کردن جسد کوهنورد اصفهانی از دره تنگ زندان بودند، که با تلاش نیروهای امدادی جسد این کوهنورد از آب بیرون کشیده شد.

وی با بیان اینکه ۲ گروه ۷ نفره امدادگر دره‌نورد و کوهنورد در منطقه حاضر هستند ، گفت: به دلیل سخت گذر بودن منطقه ، امدادگران هلال‌احمر با بستن کارگاه مخصوص امداد کوهستان ، در حال انتقال جسد فرد در فاصله ۸۰۰ متری هستند که پیش بینی می شود انتقال جسد چندین روز به طول انجامد.

مرتضوی فرد افزود: جسد این کوهنورد باید به  ارتفاع ۲ هزار و ۲۰۰ متری انتقال داده شود تا با بالگرد به مرکز استان منتقل شود.

وی گفت: روز دوشنبه ۲ گروه ۷ نفره در منطقه حاضر بودند که منطقه را ترک و ۲ گروه تازه نفس به محل اعزام شدند.

روز پنجشنبه ۳۱ مردادماه تیم ۱۲ نفره کوهنوردی از استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری در منطقه تنگ زندان شهرستان کیار دچار حادثه شدند که پس از یک روز ۱۱ نفر از آن‌ها نجات پیدا کردند و جسد یکی از کوهنوردان قابل دسترسی نبود.

دره تنگ زندان سبزکوه یکی از مرتفع‌ترین و خشن‌ترین کوه‌های استان چهارمحال و بختیاری است که بین شهرستان‌های اردل، لردگان و بروجن قرار دارد و دارای چشم‌اندازهای طبیعی، مرتعی، جنگلی و کوهستانی است.

این دره حدود ۱۰ آبشار مرتفع را در دل خود جا داده است که آبشارهای آتشگاه، دره عشق، تونل کوهرنگ و تنگ زندان از مهم‌ترین و زیباترین آنها هستند.

تنگ زندان  دارای آبشار ۱۰۰ متری تنگ زندان با ۸ آبشار کوچک در شمال منطقه حفاظت شده سبزکوه قرار دارد که بزرگ‌ترین آبشار ایران است و در بین بومی‌های منطقه به آبشار دودی یا کرودیکن معروف است که پس از سرازیر شدن از دل صخره در نهایت به رودخانه سبزکوه می‌ریزد و در ادامه به رودخانه کره بس می‌پیوند.

شهرستان کیار در ۳۵کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.