به گزارش ایرنا، مردم چهارمحال و بختیاری از شنبه شب به استقبال آیین های عزاداری ماه محرم رفتند و در برخی از شهرها نیز هیات های عزاداری دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به راه انداختند.

مردم چهارمحال وبختیاری با سیاهپوش کردن شهرها و روستاها و تکایا و حسینیه ها ، آیین های سوگواری سید و سالار شهیدان را آغاز کردند و برای برگزاری هرچه باشکوهتر آیین عزاداری امام سوم شیعیان آماده شدند.
در آیین معنوی استقبال از عزاداری دهه محرم، جمعی از جوانان درکنار امامزادگان و مساجد ،محفل عزاداری سنتی برپا کرده اند.
عزاداری مردم چهارمحال و بختیاری در ماه محرم،با حرارات و شور حسینی آغاز شده و هیاتهای عزادار نیز مساجد و تکایا را برای برگزاری این آیین ها آماده کرده اند.
پرچم های سیاه به نشانه عزا به اهتزاز درآمده وخیمه های عزاداری در سوگ سالار شهیدان در شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری برپا شده است.
بوی دود و اسپند، صدای طبل و بوق شیپور و نصب پرچمهای سیاه بر سردر مساجد و حسینیه ها تصاویر و صحنه های آشنایند که در تمامی نقاط کشور طنین انداز شده و مجالس سخنرانی و سوگواری سید الشهدا(ع) با حضور خیل عزاداران حسینی در همه اماکن مذهبی برپا شده است.
توزیع غذای نذری همچون حلیم، شله زرد و شله توسط مردم از جمله برنامه های خودجوش عزادار حسین (ع) در استان است.
به گزارش ایرنا،در محرم امسال بیش از یک هزار و ۷۰۰ هیات مذهبی، ۱۱۴ گروه تعزیه و ۵۰۰مکان برای عزاداری امام حسین (ع) در چهارمحال و بختیاری به تعزیت و تعظیم خاندان نبوت و اهل بیت (س) می پردازند.
۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.