حجت السلام محمدعلی نکونام روز شنبه در جمع طلایه داران تبلیغ ماه محرم چهارمحال و بختیاری که در محل مهدیه مصلای امام خمینی (ره)  شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: مبلغان دینی رسالت سنگینی در انتقال پیام عاشورا و قیام حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانش به نسل جوان برعهده دارند، که اگر بخوبی ادا نشود،جفا به اسلام ناب محمدی(ص) خواهد بود.   

وی، با قرائت و تفسیر خطبه امام حسین(ع) در سرزمین منا مکه خطاب به علمای زمان ، گفت : حضرت اباعبدالله (ع) در خطبه گهربار خود، ادای به حق فریضه امر به معروف و نهی از منکر را موجب رستگاری جامعه و اجرای صحیح احکام دین مبین اسلام اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، لباس مقدس علما و روحانیون در جامعه اسلامی را لباس پیامبر اسلام (ص) دانست و گفت: باید مبلغان و علما که اقشار مردم آنها را گنجینیه اسرار و راز  خود می دانند به عنوان نعمت بزرگ الهی ارج نهند و سپاسگزار پروردگار باشند. 

نکونام، به مبلغان دینی توصیه کرد: با بازگو کردن احکام دین و رشادت های شهدای کربلا و همچنین تشریح  بیانیه گام دوم انقلاب  و گوشزدکردن دسیسه استکبار جهانی در رخنه به فرهنگ جامعه را  در ماه محرم  به بصیرت افزایی و  آگاهی بخشی مردم بپردازند.
وی افزود: روحانیون و مبلغان دینی در آیین های مذهبی و سوگواری حسینی رسالت بزرگی برعهده دارند و باید در تبیین ارزش های اسلامی و فرهنگ عاشورایی اهتمام و  در زمینه معرفت افزایی در بین  عزاداران تلاش مضاعف داشته باشند. 

امام جمعه شهرکرد، برگزاری آیین های عزاداری و سوگواری با اخلاص و ایمان و الهام گرفته از آموزه های اسلامی و دینی و پرهیز از سخنان نسنجیده و خرافی از جمله وظایف روحانیون و علما در مناطق مختلف شهری و روستایی دانست.

به گزارش ایرنا ، در آستانه ماه محرم یک هزار و ۳۰۰ مبلغ و مبلغه دینی به عنوان طلایه داران تبلغ در استان ساماندهی شدند.

چهارمحال و بختیاری بیش از یک هزار و ۷۰۰ هیات مذهبی دارد که در ماه های محرم و صفر به آیین های عزاداری مشخص هستند.

  ۶۱۹۹/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.