سیداحمد مرتضوی فرد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۳ کوهنورد کوهرنگی پس از صعود به ارتفاعات، قرار بود  ظهر روز جمعه بازگردند، اما شب گذشته ، بازنگشتن این ۳ نفر به جمعیت هلال احمر شهرستان اطلاع رسانی شد.

وی از حضور یک تیم امداد کوهستان به منطقه خبر داد و گفت: ۲ نفر از کوهنوردان تا ساعت ۲۳ شب گذشته پیدا و توسط امدادگران به پایین کوه اعزام شدند.

مرتضوی فرد اظهار داشت: یکی از کوهنوردان که مسیر را گم کرده بود، در مسیر حرکت بیهوش شده بود که با تلاش امدادگران بامداد روز شنبه پیدا و به پایین کوه اعزام شد.

به گزارش ایرنا، کلونچین (کلونچی) با ارتفاع ۴ هزار و ۲۲۱ متر،در بخش مرکزی این استان در جنوب شرقی شهر چلگرد و سد دوم کوهرنگ واقع شده که بلندترین قله این رشته کوه می‌باشد.

بعد از کلونچین، قله‌های هفت تنان با ارتفاع ۴ هزار و ۱۸۰ متر ، شاه شهیدان با ارتفاع ۴ هزار و ۷۶ متر و دوزَردِه با ارتفاع ۴ هزار متر بلندترین قله‌های رشته کوه زردکوه هستند.

قله کلونچی (koloun chi) بلندترین قله رشته‌کوه زردکوه بختیاری از منطقه کوهستانی زاگرس مرکزی است که در استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان کوهرنگ و مرز دو بخش مرکزی و بازفت قرار گرفته‌است. مسیر رایج صعود از آن از شهر چلگرد آغاز می‌شود.

شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.