اقبال عباسی روز سه شنبه در آیین جشن 40 سالگی دانشگاه شهرکرد با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید، افزود: دولت یازدهم و دوازدهم نگاه ویژه ای به همه مناطق کشور از جمله چهارمحال و بختیاری داشته است.

وی ادامه داد: در سالجاری نیز سفر جمعی از مسئولان ارشد کشور به استان انجام شد و با مساعدت دولتمردان اعتبارات خوبی برای اجرای طرح های راهسازی، حوزه مسکن و گردشگری و رونق تولید به استان اختصاص داده شد.

عباسی، با اشاره به سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به این استان، اظهار داشت: در این سفر اعتبارات قابل توجهی را برای زیرساخت ها و بخش های مختلف استان در نظر گرفته شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ، تکمیل راه آهن مبارکه به سفید دشت را از مهمترین این طرح ها عنوان کرد و گفت: مقرر شد تا 700 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شود که امید می رود با جذب به موقع این اعتبار، این طرح ملی که یکی از نیازهای اصلی استان برای توسعه است ، در بهار 1400 به بهره برداری برسد.

عباسی ، همچنین از اختصاص 5 میلیون یورو اعتبار برای اجرای طرح راه آهن اصفهان- شهرکرد- خوزستان خبر داد و تصریح کرد:  مقرر شد تا مطالعات این طرح ظرف دو ماه آینده انجام گیرد.

وی، اجرای آزاد راه شهرکرد- خوزستان با تامین اعتبار 6 هزار میلیارد تومان، انجام تملک اراضی محور شهرکرد- بروجن- لردگان با 10 میلیارد تومان، طرح راهسازی محور فارسان- دشتک با تخصیص اعتبار 30 میلیارد تومان و تسریع در تکمیل محور شهرکرد- بازفت و شهرکرد- شلمزار- ناغان از دیگر مصوبات دولت در سالجاری برشمرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری احداث 2 هزار و 440 واحد مسکونی محرومان و بیش از 5 هزار مسکن ملی در استان را از دیگر خدمات دولت عنوان کرد.

جشن ۴۰ سالگی دانشگاه شهرکرد با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، سفیر افغانستان در ایران، معاون رایزن فرهنگی عراق و روسای ادوار این دانشگاه شهرکرد روز سه شنبه برگزار شد.

هم اینک ۷ هزار دانشجو در ۱۹۵ رشته گرایش در ۸ دانشکده مشغول تحصیل هستند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.