سید احمد مرتضوی فرد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کوهنورد روز پنجشنبه به همراه ۱۲ کوهنورد دیگر  به منطقه سبزکوه رفته بودند که به داخل دره ۵۰ متری سقوط کرد و در میان سنگ‌های رودخانه گیر افتاد.

وی گفت: به دلیل سخت گذر بودن و موقعیت سنگلاخی منطقه ، تلاش‌ امدادگران جمعیت هلال احمر برای بیرون آوردن جسد همچنان ادامه دارد.

مرتضوی اظهارکرد، ۱۲ کوهنورد دیگر توسط امدادگران جمعیت هلال احمر از منطقه بازگردانده شدند.

به گفته وی، این گروه کوهنورد ۱۳ نفره از استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری هستند که روز پنجشنبه در منطقه "تنگ زندان" منطقه حفاظت شده "سبزکوه"گرفتار شده بودند.

به گزارش ایرنا، دره تنگ زندان سبزکوه یکی از مرتفع‌ترین و خشن‌ترین کوه‌های استان چهارمحال و بختیاری است که بین شهرستان‌های اردل، لردگان و بروجن قرار دارد و دارای چشم‌اندازهای طبیعی، مرتعی، جنگلی و کوهستانی است.

این دره حدود ۱۰ آبشار مرتفع را در دل خود جا داده است که آبشارهای آتشگاه، دره عشق، تونل کوهرنگ و تنگ زندان از مهم‌ترین و زیباترین آنها هستند.

تنگ زندان  دارای آبشار ۱۰۰ متری تنگ زندان با ۸ آبشار کوچک در شمال منطقه حفاظت شده سبزکوه قرار دارد که بزرگ‌ترین آبشار ایران است و در بین بومی‌های منطقه به آبشار دودی یا کرودیکن معروف است که پس از سرازیر شدن از دل صخره در نهایت به رودخانه سبزکوه می‌ریزد و در ادامه به رودخانه کره بس می‌پیوند.

شهرستان کیار در ۳۵کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.