سیداحمد مرتضوی فرد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ایرنا افزود: روز پنجشنبه ۲ تیم امداد و نجات کوهستان، غارنورد و کوهنوردی با بالگرد امدادی به منطقه "تنگ زندان" واقع در منطقه حفاظت شده "سبزکوه"اعزام و ۱۲ کوهنورد را به منطقه امن تر اعزام کردند.

وی گفت: این تیم های امدادی مقداری لوزام و تجهیزات گرمایشی و همچنین خوراک و آب معدنی نیز برای توزیع  بین کوهنوردان، همراه خود به منطقه بردند.

به گفته وی، این گروه کوهنورد ۱۳ نفره از استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری هستند که از روز پنجشنبه تاکنون در منطقه "تنگ زندان" منطقه حفاظت شده "سبزکوه"گرفتار شدند.

به گزارش ایرنا، دره تنگ زندان سبزکوه یکی از مرتفع‌ترین و خشن‌ترین کوه‌های استان چهارمحال و بختیاری است که بین شهرستان‌های اردل، لردگان و بروجن قرار دارد و دارای چشم‌اندازهای طبیعی، مرتعی، جنگلی و کوهستانی است.

این دره حدود ۱۰ آبشار مرتفع را در دل خود جا داده است که آبشارهای آتشگاه، دره عشق، تونل کوهرنگ و تنگ زندان از مهم‌ترین و زیباترین آنها هستند.

تنگ زندان  دارای آبشار ۱۰۰ متری تنگ زندان با ۸ آبشار کوچک در شمال منطقه حفاظت شده سبزکوه قرار دارد که بزرگ‌ترین آبشار ایران است و در بین بومی‌های منطقه به آبشار دودی یا کرودیکن معروف است که پس از سرازیر شدن از دل صخره در نهایت به رودخانه سبزکوه می‌ریزد و در ادامه به رودخانه کره بس می‌پیوند.

شهرستان کیار در ۳۵کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.