علی محمدی مقدم روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای بهره برداری این طرح ها بیش از ۲۲ میلیارد و ۸۴۳ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

به گفته و ی، از این تعداد  ۷ طرح اجرای عملیات سنگی ملاتی در حوزه دستنا، قلنگان، سامان، توف سفید، لارک اهویه و بن و یک طرح خاکی در شهرستان سامان است.

وی گفت: با اجرای این طرح ۱۹هزار و ۵۶ مترمکعب حجم آب ذخیره شده است و که به طور مستقیم ۳هزار و ۴۸۰ خانوار و غیر مستقیم ۴۲ هزار و ۵۰۰ خانوار از این طرح های بهره مند می شوند.

به گفته وی، در استان ۲هزار و ۹۷ مورد بند اصلاحی در حوزه های آبخیز اجرا شده که این تعداد شامل کیهزار و ۷۸۱ مورد بند سنگی ملاتی و ۳۱۶ مورد بند گابیونی است.

محمدی مقدم اظهار داشت: از این تعداد ۱۴۲ مورد بند سنگی ملاتی و ۲ مورد بند گابیونی در سال ۱۳۹۷ و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح استان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از تجمع رسوب در مخازن سدها، پخش و افزایش بهره وری از سیلاب و کاهش وقوع سیل در مناطق سیل خیز، حفاظت از آب و خاک و جلوگیری از هدر رفت خاک‌های حاصلخیز، کنترل افزایش کیفیت و کمیت آب و جلوگیری از تبخیر از مهمترین اهداف و مزایای اجرای طرحهای آبخیزداری و آبخوانداری است.

به گزارش ایرنا، همزمان با هفته دولت امسال ۳۶۳ طرح با ۴ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار و یکهزار و ۶۲۰ نفر اشتغالزایی مستقیم در چهارمحال و بختیاری افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ زنی می‌شود.

دوم تا هشتم شهریورماه به عنوان هفته دولت است که مصادف با سالروز شهیدان رجایی و باهنر است.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.