به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در پایان نشست شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در سالن شهید جعفرازده مدیریت و برنامه ریزی استان در گفت و گو با خبرنگاران افزود : سیاق ستاد اقتصاد مقاومتی به گونه ای است که، سیاست ها را به صورت برنامه ، برنامه ها را به صورت طرح و طرحها را به پروژه تبدیل می کند، تا برای هر پروژه، مدیری تعیین شود و بدانیم چه کسی چه کاری را باید دنبال کند و چه کسی باید پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد : در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری مصوبه ای در خصوص توسعه شبکه حمل و نقل ریلی به تصویب رسید که بر اساس آن این استان با کمتر از ۱۰۰ کیلومتر می تواند به شبکه سراسری ریلی ملی و حتی بین المللی متصل شود.

به گفته وی، این طرح خوشبختانه یکی از طرحهای مصوب قانون بودجه کشور است و در اولویت های اقتصادی مقاومتی نیز بوده است که مقرر شده است تا پایان سال آتی و  یا بهار سال ۱۴۰۰ پیش بینی می شود شهرکرد به عنوان مرکز چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی سراسری وصل شود.

وی تصریح کرد : یکی از مسائل این استان، وجود نقاط حادثه خیز است و با توجه طرح های جاده ای اکنون در این استان در حال اجراست ، که در ستاد اقتصادی مصوب شد جاده های چهارمحال و بختیاری به پایان برسد و تکمیل شود.  

رئیس سازمان برنامه و بودجه یکی دیگر از مسائل مطرح شده در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری را مساله آب عنوان کرد و گفت : در خصوص تامین آب شرب در استان نیز در این ستاد تصمیمات متناسب اتخاذ شده است.

به گفته وی، دولت نگاه ویژه ای به نیازمندان دارد که در این راستا تفاهمنامه ای برای ساخت و احداث دو هزار واحد مسکونی بین سازمان برنامه بودجه ، استانداری چهارمحال و بختیاری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا رسید.

نوبخت یادآور شد: ستاد اقتصاد مقاومتی متفاوت از شورای برنامه ریزی استان است که امکان مصوبه و ابلاغ دارد و همه اختیاراتی که فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی در مرکز دارد می تواند در استانها نیز استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اقتصادی مقاومتی و برنامه ریزی شرکت کرد و در برنامه بهره برداری از طرحهای اقتصادی ، آغاز ساخت واحدهای مسکونی نیازمند و دیدار از طرحهای اقتصادی مقاومتی شرکت می کند.

۷۳۶۲/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.