طهمورث الیاسی بختیاری روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد،  افزود: هم اینک یکهزار و ۵۱۳ طرح نیمه تمام در این استان وجود دارد.
وی افزود: سال گذشته یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی، یکهزار و ۴۸۰ میلیارد ریال از اسناد خزانه، ۳ هزار و ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و همچنین اعتبارات مطلوبی از منابع بازآفرینی حوزه پایدار شهری، استفاده از پسآب فاضلاب در شهرها و شهرک های صنعتی، طرح های آبرسانی، گازرسانی به واحدهای تولیدی، ساماندهی مطالبات شهرداری ها و ایجاد نیروگاه های پاک و تجدیدپذیر در چهارمحال و بختیاری جذب و هزینه شد.
الیاسی بختیاری تصریح کرد: تأمین آب آشامیدنی از منابع پایدار، حمایت از طرح های دانش بنیان و تقویت بنیه اجتماعی اقتصادی چهارمحال و بختیاری باید جزو اولویت های مسئولان باشد.
وی یادآور شد: پارسال ۱۰۰ درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و ۱۲۰ درصد درآمدهای مالیاتی چهارمحال و بختیاری محقق شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری تا پایان برنامه ششم توسعه نیاز دارد.
وی گفت: پارسال نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری از ۲۰.۷ به ۱۷.۴ درصد رسیده که ۳.۳ درصد کاهش داشته است.
الیاسی بختیاری تاکید کرد: بهار امسال نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری ۶.۱ درصد کاهش داشته اما همچنان در صدر رتبه بیکاری کشور قرار داریم.
وی افزود: سهم واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری از کشور ۱.۳ درصد اما درآمد سرانه (GDP) استان تنها ۰.۸ درصد بود و این در حالی است که چهارمحال بختیاری در تولید ۱۰ محصول کشاورزی جزو استان های برتر کشور است.
الیاسی بختیاری تصریح کرد: اختصاص فاینانس به چهارمحال و بختیاری از محل تسهیلات و اعتبارات صندوق توسعه ملی و هدایت منابع سرمایه گذاری به این استان از مهمترین خواسته های استان است.


به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اقتصادی مقاومتی و برنامه ریزی، بهره برداری از طرحهای اقتصادی ، آغاز ساخت واحدهای مسکونی نیازمند و دیدار از طرحهای اقتصادی مقاومتی شرکت می کند.

۷۳۶۲/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.