مهرداد قطره سامانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که بارش‌های زمستان به اندازه بارش‌های سال آبی ۹۷-۹۶ نمی‌رسد و وضعیت نرمالی را هم نخواهد داشت.

وی همچنین از کاهش دمای هوا برای روزهای آینده خبر داد و گفت: دمای هوا ۲ تا ۳ درجه کاهش می‌یابد به نحوی که کمینه دمای شهرکرد به ۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: از اواسط هفته آینده روند کاهش دما متوقف و افزایش یک تا ۲ درجه افزایش دمای هوا رخ می دهد، اما با این وجود کمینه دمای هوای شهرکرد از ۷ درجه بالاتر نمی‌رود.

قطره سامانی تصریح کرد: همچنین طی روزهای آینده جوی آرام بدون بارش و در صبح‌ها همراه با وقوع گرد و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی، میانگین بارش‌های سال زراعی استان را ۸۳۳ میلیمتر اعلام کرد و افزود: این بارش‌ها در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۲۴۹ درصد رشد و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه ۴۴ درصد افزایش دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش‌ها در این استان طی یک دهه گذشته استان‌های خوزستان و اصفهان را با چالش کم آبی مواجه کرد اما در سال زراعی جاری با بارش‌های خوب بهاری کم آبی تا حدی برطرف شده با این وجود کارشناسان بر این باورند که این بارش‌ها نمی‌تواند عمق خشکسالی‌های یک دهه اخیر را جبران کند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.