فرحناز قائدامینی روز یکشنبه در نشست خبری با رسانه های استان افزود: تکمیل و راه اندازی این طرح ها نیازمند تامین اعتبار از سوی وزارتخانه و همچنین کمک خیران دارد.

وی اظهار داشت: در استان ۱۱۰ باب مدرسه تخریبی وجود دارد و ۱۰۰ فضای آموزشی کم است که با تکمیل فضاهای نیمه تمام در استان مشکل کمبود مدارس رفع خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۵ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ به آمار ۲۰۲ هزار دانش‌آموزان استان اضافه می‌شود، افزود: در سالجاری ۲۸۰ نفر از طریق جذب سرباز معلم، دانشگاه فرهنگیان و آزمون وارد بدنه آموزش و پرورش می‌شوند و برای سال‌های آینده نیز جذب ۵۰۸ نفر نیروی جدید که در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شدند و همچنین ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار دارد.

قائدامینی اظهار داشت: بحث نقل و انتقال معلمان هر ساله یکی از دغدغه‌های اصلی در طرح مهر است که در سالجاری حدود ۹۰۰ معلم درخواست انتقالی داشتند و با انتقال نزدیک ۵۰۰ نفر موافقت شد و سعی می شود انتقال فرهنگیان با شفافیت کامل انجام شود تا از اعتراض جلوگیری شود.

وی به برگزاری مانور برای بازگشایی مدارس در ۱۶ شهریور ماه در قالب طرح مهر خبر داد و گفت: با توجه به ساماندهی معلمان براساس کمبود نیروی انسانی، تجهیز و تعدیل امکانات در برخی از مدارس این مانور برای شناسایی مشکلات در مدارس برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: در مدارس استان ۱۷۵ مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش آموز فعال است که برای ساماندهی معلمان تجمیع کلاس های درس در دستورکار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۸۸۹ آموزشگاه درسطح استان فعال است.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.