حسن شمسی‌پور روز سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار این استان افزود: در فروردین امسال یک هزار تن، اردیبهشت یک هزار و ۶۰۰ تن، خرداد ۲ هزار تن و تیرماه ۲ هزار و ۱۰۰ تن شکر در استان توزیع شد.

وی ادامه داد: سهمیه مرداد ماه نیز ۳ هزار و ۱۰۰ تن است که تاکنون ۹۰۰ تن آن جذب نشده است.

شمسی‌پور با اشاره به نوسانات قیمت شکر طی ماه‌های اخیر، تصریح کرد: این موضوع سبب افزایش قیمت در عرضه محصولاتی نظیر پولک و نبات شده از همین رو می‌طلبد تا در کارگروهی قیمت این دو محصول تعیین و اعلام شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طی ماه‌های گذشته ۲۰ پرونده تخلف واحدهای تولید پولک و نبات در استان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

شمسی‌پور همچنین از توزیع ۴۱ هزار و ۵۴۱ حلقه لاستیک در استان از تیرماه ۹۷ تا پایان تیرماه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۲ هزار و ۴۷۲ حلقه از سوی سازمان حمل و نقل و راهداری جاده‌ای استان جذب شده است و ۹ هزار و ۵۰۰ حلقه نیز سهمیه خودروهای درون شهری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به سبب برخی اختلال‌ها در سامانه توزیع لاستیک هم اینک یک هزار حلقه لاستیک بلاتکلیف مانده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به ۵ میلیون جوجه‌ریزی طی ۴ ماه ابتدای امسال، اظهار داشت: طی مرداد ماه نیز یک هزار و ۴۶۹ تن مرغ کشتار شده است.

ذبیح‌الله غریب تصریح کرد: طی سالجاری ۴۰ تن نسبت به میانگین کشور کشتار مرغ در استان داشته‌ایم و از یکم مرداد تاکنون هر روز در حدود ۹۲ تن مرغ در استان کشتار شده است.

وی ادامه داد: هم اینک ۲ میلیون و ۴۰۰ قطعه جوجه در استان موجود و ۶۵۰ هزار قطعه نیز آماده کشتار است.

غریب با بیان اینکه مصرف مرغ در تابستان امسال در استان افزایش داشته است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با نزدیک شدن به مهرماه و پایان سفرهای تابستان از آنجاکه تقاضا برای مرغ کم می‌شود شاهد کاهش نسبی مرغ در استان باشیم.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.