اقبال عباسی دوشنبه شب در جشن آیین افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات قهرمانی ورزشی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه اول سراسر کشور در شهرکرد افزود: مسابقات ورزش دانش آموزی  در ارتقاء سلامت و تمایل به انجام فعالیت های ورزشی در بین دانش آموزان را افزایش می دهد و زمینه ساز افزایش روحیه تعامل و همکاری بین دانش آموزان میشود.

وی با اشاره به اینکه توسعه هر بخشی از کشور نیاز به توسعه زیرساخت های لازم دارد، اظهار داشت: زیرساخت توسعه ورزش کشور از دانش آموزان شروع می شود که توجه به ورزش دانش آموزی دارای اهمیت ویژه است.

به گفته وی ، باید در کنار توجه و توسعه تعلیم و تربیت، به بحث ورزش دانش آموزان نیز توجه شود تا از طریق دیپلماسی ورزشی هم که شده فرهنگ و تمدن ایرانی را به همه دنیا صادر کنیم.

عباسی تاکید کرد، قهرمان عزیز ایرانی از مداس بلند می شوند و توجه به این موضوع دارای اهمیت ویژه است که نیاز به توجه و سرمایه گذاری بیشتردر حوزه ورزش دانش آموزی دارد.

وی به موقعیت آب و هوایی و ظرفیت ها و زیرساخت های موجود در استان برای برگزاری مسابقات ورزشی به خصوص ورزش دانش آموزی تاکید کرد و گفت: مردم استان در مهمان نوازی زبانزد هستند و امید است که این دوره از مسابقات با کمترین کاستی و نقصان در استان برگزار شود و این استان میزبان خوبی مانند سال های گذشته برای دانش آموزان و قهرمان و همراهانشان باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در آیین افزود: ارتقای آمادگی جسمانی و مهارت‌ های ورزشی در راستای عدالت آموزشی، مدرسه محوری و دانش آموز محوری است و باید پیش از این پیش این امر مورد توجه دست اندرکاران حوزه آموزش و پرورش قرار گیرد.

فرحناز قائدامینی افزود: ورزش و فعالیت های جسمانی رشد دهنده سلامت و فرهنگ صلح و دوستی بین جوامع مختلف است و بدون تردید جامعه ی امروز بیش از همه چیز به طروات و نشاط ناشی از توسعه ورزش نیاز دارد.

وی به میزبانی استان چهارمحال وبختیاری برای چهارمین سال پیاپی از مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان به خصوص در رشته های پایه شنا و دو و میدانی اشاره کرد و گفت: امسال نیز استان میزبان ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز ، عوامل اجرایی، ناظر، کادر فنی و داور در ۳ رشته شنا، دو ومیدانی و ژیمناستیک در مطقع متوسطه اول است.

به گزارش ایرنا، سی و ششمین دوره مسابقات قهرمانی و ورزشی دانش آموزان پسر و سی امین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان دختر سراسر کشور در مقطع متوسطه اول تا ۳۰ مردادماه در مجموعه ورزشی شهدای آموزش و پرورش و استخر شنای دانشگاه شهرکرد در حال برگزاری است.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.